به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده ظهر چهارشنبه در نشست با اساتید دانشگاه فرهنگیان اردبیل به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و شور انتخاباتی در اردبیل اظهار کرد: امام خمینی (ره) در برهه‌ای از زمان که تمام اندیشمندان جهان حتی اندیشمندان اسلامی به آن سمت حرکت می‌کردند که دین از […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده ظهر چهارشنبه در نشست با اساتید دانشگاه فرهنگیان اردبیل به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و شور انتخاباتی در اردبیل اظهار کرد: امام خمینی (ره) در برهه‌ای از زمان که تمام اندیشمندان جهان حتی اندیشمندان اسلامی به آن سمت حرکت می‌کردند که دین از عرصه اجتماعی بشر رخت بربسته، پا به عرصه معرفت اندیشه بشری گذاشت و با نگاه وحیانی و الهی، مکتبی را به عنوان اولین مکتب بر پایه سیاست و دیانت پایه گذاری کرد.

وی علاوه بر تاکید بر اینکه اعمال عبادی باید تجلی اجتماعی داشته باشد، هماهنگی دین و امور اجتماعی بشری را باعث سیر به سوی خدا عنوان و اضافه کرد: امام راحل (ره) سیاست را اینگونه معنا می‌کند «من در مسیر کمال تا رسیدن به نقطه کمال همه را با خود می برم و اثر آن خودساختگی، عمق بصیرت اجتماعی و دینی اتفاق می‌افتاد». لذا این تعبیر امام از سیاست، هماهنگی آن با معنویت و کمال انسانی را نشان می‌دهد و جامعه اسلامی باید سیاست را با دیانت بیش از پیش همراه سازد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، اعتقاد و ایمان راسخ به اراده تشریعی و تکوینی خداوند را از ویژگی‌های بارز حضرت امام خمینی (ره) بیان کرد و یادآور شد: امام راحل (ره) قوانین شریعت را بستر حرکت خود قرار داده و بر این امر اعتقاد داشت که خداوند قانون و سنتی که برای بشریت به ودیعه گذاشته، امکان اداره جامعه را دارد.

حجت الاسلام جعفرزاده، برپایی حرکت جهادی و مکتبی بر پایه مردم باوری را از ارکان قیام امام خمینی (ره) عنوان و تصریح کرد: امام خمینی (ره) مردم را باور کرده بود اما اکنون این باور و اعتماد به مردم و ایمان به مردم سالاری کمرنگ شده و مسئولین با ایجاد فاصله بین مردم، باعث بروز مشکلات در بخش‌های مختلف مدیریتی شده‌اند که باید با عمل به مکتب امام راحل (ره) و توجه به فرامین مقام معظم رهبری فاصله بین ملت و دولت برداشته شود.

وی توجه به تکلیف گرایی در عین نتیجه گرایی را از اصول مدیریتی در سیره امام راحل (ره) برشمرد و گفت: امام خمینی (ره) فرمود ما مکلف به تکلیف هستیم و نباید از نتیجه غافل شویم چرا که این دو مورد باعث اثرگذاری بیشتر در ترویج آرمان‌های انقلاب است.

پیوند دین و سیاست مکتب امام خمینی(ره) را در جهان الگو کرد

عضو شورای فرهنگ عمومی استان، در ادامه انتخابات را ضامن بیمه ملت و دولت انقلابی عنوان کرد و افزود: همگان باید در انتخابات حضور حداکثری داشته باشیم و نقشه دشمن در ایجاد یاس و ناامیدی بین مردم را خنثی کنیم.

حجت الاسلام جعفرزاده، هدف گذاری اراده جمعی را مهم‌ترین ابزار گروه‌های معاند و دشمنان نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دشمن برای کمرنگ شدن انتخابات از هر ابزاری استفاده می‌کند اما در این میان کسی که به تکلیف خود و تکلیف مداری عمل می‌کند در مسیر پیموده شده شک نمی‌کند و مأیوس و مغرور نشده و حتی اگر دنیا مقابلش بیاستد، خستگی و تزلزل به خود راه نمی‌دهد.

بی‌عدالتی اتحاد بین ملت و دولت را سست می‌کند

وی تبعیض و بی عدالتی را عامل مهم در ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان عنوان و اظهار کرد: تحقق عدالت اجتماعی شاخصه اصلی مکتب امام خمینی (ره) بود و بر این امر اعتقاد داشت که اگر انتخابات برگزار شده بر اساس اصول و ارزش‌های اسلام و انقلاب، مردم را راضی نگه دارد نتیجه موفقیت آمیزی با خود به همراه داشته و باعث پیشرفت و آبادانی همه جانبه کشور خواهد شد.

وی نگاه بین المللی و جهانی به مسائل پیرامون را از دیگر شاخصه‌های مکتب امام خمینی (ره) برشمرد و گفت: انتخابات ایران اسلامی در این برهه از زمان در دنیا مورد توجه و دقت قرار گرفته چرا که در دل مکتب امام خمینی (ره) علاوه بر ملت ایران، امت اسلامی سراسر جهان قرار گرفته است و با تمدنی فراتر از زبان، نژاد و مرزهای جغرافیایی، پیام انقلاب اسلامی ایران را به جهان مخابره کرده است.

حجت الاسلام جعفرزاده تحرک و پویایی را از ویژگی‌های مهم مکتب امام خمینی (ره) عنوان و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی توقف ندارد و با عزت و اقتدار و با پاسداری از ارزش‌ها در قالب ولایت فقیه به حرکت پیروزمندانه خود ادامه می‌دهد.

این مسئول در ادامه انتخابات را مظهر ظهور و بروز اراده مردم در عرصه سیاسی دانست و اضافه کرد: انتخابات مهم‌ترین مرجع تحقق حاکمیت سیاسی مردم بوده و عامل محرک و مؤثر در چرخش نخبگانی جامعه و بالا بردن شعور سیاسی مردم است که این امر با حضور حداکثری همراه با بصیرت و هوشیاری محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع