سید کمال‌الدین میرجعفریان در حاشیه جلسه شورای فنی استان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: در همه استان‌ها ۲۵ تا ۳۰ امتیاز ارزیابی شرکت‌های مشاوران و پیمانکاران بومی اختصاص می‌یابد تا با اولویت اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای به این شرکت‌های بومی سپرده شود. وی ثمرات حمایت از شرکت‌های پیمانکاری بومی […]

سید کمال‌الدین میرجعفریان در حاشیه جلسه شورای فنی استان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: در همه استان‌ها ۲۵ تا ۳۰ امتیاز ارزیابی شرکت‌های مشاوران و پیمانکاران بومی اختصاص می‌یابد تا با اولویت اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای به این شرکت‌های بومی سپرده شود.

وی ثمرات حمایت از شرکت‌های پیمانکاری بومی را در پرداخت ارزش افزوده، مالیات و تقویت حوزه خرید و فروش و تجاری به نفع استان یادآور شد و تصریح کرد: در سایه فعالیت این شرکت‌ها استفاده از نیروهای فنی و مهندسی بومی نیز در طرح‌ها و پروژه‌ها انجام شده و اشتغال‌آفرینی مطلوبی را شاهد خواهیم بود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: مطابق برنامه ششم توسعه تلاش می‌کنیم تا در برنامه هفتم توسعه نیز همچنان حمایت‌ها و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی از شرکت‌های مشاوره و پیمانکاری بومی انجام شده تا بتوانیم مسئولیت خود را در این حوزه به نحوه شایسته انجام دهیم.

میرجعفریان افزود: بهره‌گیری از ظرفیت حداکثری شرکت‌های بومی در کنار استفاده از فناوری‌های جدید و مصالح تولید شده در استان در تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌ها بسیار مهم و اساسی است و در این زمینه سعی بر این است تا از توانمندی تشکل‌ها و مجموعه‌های فعال فنی نیز در داخل استان استفاده شود.

وی ضرورت تکمیل مجتمع توانبخشی مشگین‌شهر را با نظارت راه و شهرسازی و کارفرمایی بهزیستی یادآور شد و خاطرنشان کرد: پنج میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور به این پروژه اختصاص یافته است.

میرجعفریان به مهلت یک هفته‌ای جذب اعتبارات در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و ادامه داد: بخش عمده‌ای از تخصیص و جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ به شکل نقدی و اسناد خزانه انجام شده و در یک هفته باقیمانده نیز مدیران باید اهتمامی جدی داشته باشند تا صد درصد جذب اتفاق افتاده و برگشتی منابع را شاهد نباشیم.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل اضافه کرد: همچنان در سال مالی جدید، تخصیص اعتبارات برای توسعه بزرگراه‌ها، تکمیل راه آهن، بهره‌برداری از سدها و پایاب آنها و طرح‌های آبرسانی شهرها و روستاها در اولویت توجه است و امیدواریم طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام با پیشرفت ۸۰ درصد در سال‌جاری و اوایل سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/

منبع