جواد تقوی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال میزان واردات کالا و ماشین‌آلات صنایع مختلف به ارزش ۱۳۷ میلیون دلار انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۶ درصد رشد نشان می‌دهد. وی تصریح کرد: در نقطه مقابل میزان صادرات گمرکات استان اردبیل ۸۳ میلیون […]

جواد تقوی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال میزان واردات کالا و ماشین‌آلات صنایع مختلف به ارزش ۱۳۷ میلیون دلار انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: در نقطه مقابل میزان صادرات گمرکات استان اردبیل ۸۳ میلیون دلار بوده که تنها ۱۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل از افزایش واریزی به خزانه خبر داد و گفت: چهار هزار میلیارد تومان پرداختی به خزانه را شاهد بودیم که این میزان پرداختی نیز رشد قابل توجهی را داشته است.

تقوی افزود: گمرکات استان اردبیل جزو ۱۲ گمرک مطرح کشور است که در سال‌های اخیر جایگاه گمرکات استان اعم از اردبیل و بیله‌سوار ارتقا یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بر اساس چارت سازمانی ما در حال حاضر ۱۲۱ نفر نیروی انسانی داریم که این میزان نیرو کمتر از گمرکات همتراز است در حالی که در گمرکات سایر مناطق کشور که هم ردیف گمرک استان اردبیل است، ۲ برابر شرایط موجود نیروی انسانی داریم.

تقوی ضرورت جذب نیرو در گمرکات استان را یادآور شد و اضافه کرد: در حالی که در گمرک مشابه در همسایگی ما ۲۲۰ نفر مشغول به کار هستند، در گمرک بیله‌سوار تنها ۷۰ نفر نیرو به کارگیری شدند.

وی ضرورت تأمین دستگاه ایکس‌ری را برای گمرک بیله‌سوار یادآور شد و بیان کرد: بعد از پیگیری‌های مختلف و با همراهی وزیر اقتصاد قرار است این دستگاه خریداری و در گمرک بیله‌سوار نصب شود که با سفر معاون وزیر اقتصاد قرار شد سه دستگاه ایکس‌ری برای گمرکات استان خریداری و تا شهریور سال آینده تحویل شود.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل تصریح کرد: روزانه ۴۲۲ دستگاه کامیون و خودروی سنگین از گمرکات اردبیل تردد می‌کنند که سالانه این رقم به ۱۵۰ هزار دستگاه می‌رسد و از این جهت گمرک بیله‌سوار جزو ۱۰ گمرک ترانزیتی فعال کشور است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار