به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، نماینده روسیه در مذاکرات وین از برگزاری نشست طرف‌های برجام (بدون ایران) با هیات آمریکایی خبر داد. بر اساس این گزارش، «میخائیل اولیانوف» در پیامی توئیتری نوشت که طرف‌های برجام در پایان روز شنبه به وقت محلی با هیات آمریکایی در وین دیدار کردند. اولیانوف افزود: موضوع دشوار تضمین […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، نماینده روسیه در مذاکرات وین از برگزاری نشست طرف‌های برجام (بدون ایران) با هیات آمریکایی خبر داد.

بر اساس این گزارش، «میخائیل اولیانوف» در پیامی توئیتری نوشت که طرف‌های برجام در پایان روز شنبه به وقت محلی با هیات آمریکایی در وین دیدار کردند.

اولیانوف افزود: موضوع دشوار تضمین عدم تکرار مشکلات اخیر از جمله محورهای مورد بحث بود.

وی ادامه داد: هیات روسی پیشنهادهای متعددی را در این زمینه ارائه کرد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی پیش از این هم در پیامی توییتری از مثبت و مؤثر بودن فضای گفتگوهای وین که دُور هشتم آن از هفته گذشته با هدف برچیدن تحریم های ضدایرانی در جریان است، خبر داده بود.

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در این خصوص نوشت: می توانم بگویم که فضای گفتگوهای وین مثبت و کاری است.

وی در این باره اضافه کرد: بر اساس قضاوت های من به واسطه تماس با دیگر همتایان، آنها همین ارزیابی را به اشتراک می گذارند. ما رو به جلو حرکت می کنیم. نه سریع، بلکه به صورت تدریجی.

گفتنی است که هشتمین دور از گفتگوهای برچیدن تحریم‌ها عصر دوشنبه دو هفته گذشته با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.

انتهای پیام/

منبع