به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، صدیف بدری ظهر شنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل با قدردانی از زحمات ۱۱ ساله مدیریت اکبر بهنام‌جو در استان اردبیل اظهار کرد: این شخصیت با تعصب و غیرت تمام در این استان همچون یک فرد بومی مجاهدت کرد و هر چند سابقه عمرانی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، صدیف بدری ظهر شنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل با قدردانی از زحمات ۱۱ ساله مدیریت اکبر بهنام‌جو در استان اردبیل اظهار کرد: این شخصیت با تعصب و غیرت تمام در این استان همچون یک فرد بومی مجاهدت کرد و هر چند سابقه عمرانی داشت اما در حوزه صنعت و سرمایه‌گذاری نیز ورودی عالمانه و به دور از حاشیه داشت.

وی یکی از برجستگی‌های استاندار سابق را دور بودن از مسائل حاشیه‌ای و سیاسی اعلام کرد و گفت: یکی از اقدامات ماندگار استاندار سابق اردبیل، تلاش برای تکمیل راه آهن اردبیل بود که هر چند عده‌ای اعتقادی به این پروژه ندارند اما بهنام‌جو با تمام قوت، تلاش و پیگیری سعی کرد تا این پروژه را که به شکل جنازه افتاده بود از حالت توقف خارج کرده و به آن سر و سامان بدهد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تزریق فاینانس بانکی و همچنین تأمین اعتبارات ویژه در سفر رئیس جمهور را به این پروژه یادآور شد و تصریح کرد: از طریق بانک‌های عامل منابع خوبی برای آب و فاضلاب و محورهای مواصلاتی در توسعه بزرگراه‌ها اختصاص یافت که همگی را مرهون تلاش‌ها و پیگیری‌های استاندار سابق هستیم.

بدری استاندار سابق اردبیل را جانشینی به حق در پیگیری امور و متخصص و با تجربه در حوزه‌های اقتصادی و صنعتی اعلام کرد و افزود: دو نقطه مشترک استاندار سابق و جدید استان اردبیل اخلاق‌مداری و پرتلاش بودن آنهاست که قطعاً به نفع توسعه استان خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: پیش از حضور استاندار سابق اردبیل پیشرفت راه آهن ۴۰ درصد بود که هم اکنون این پروژه به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و در سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

بدری اضافه کرد: بنده به صراحت اعلام می‌کنم که اگر بهنام‌جو در این استان نبود در دولت روحانی راه آهن اردبیل حتی یک درصد نیز پیشرفت نداشت در حالی که در سال‌های گذشته مخالفت با احداث این پروژه را نیز به عینه شاهد بودیم.

وی به ردیف‌دار شدن پروژه‌های زیرساختی نظیر راه‌های مواصلاتی و توسعه بزرگراه‌ها را یادآور شد و بیان کرد: در سفر رئیس جمهور سابق ۴۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه و تکمیل راه آهن اردبیل نیز ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مازاد از طریق بانک عامل تأمین شد که به صورت صد درصد این منابع تخصیص پیدا کرده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدواریم استاندار جدید اردبیل نیز با پیگیری‌های مستمر تکمیل این پروژه‌های زیرساختی را در اولویت و اساس برنامه‌ها قرار داده و نسبت به راه‌اندازی بارانداز ریلی و شهرک مشترک صنعتی بین ایران و آذربایجان تلاش و جدیت داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع