حسین بهجو در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، خطوط ریلی و حمل نقل جاده‌ای را عامل مؤثر در پیشرفت استان‌ها و توسعه تجارت مناطق عنوان و اظهار کرد: راه آهن اردبیل- میانه با وجود ۴ ایستگاه مسافربری به ارائه خدمات به مردم این استان و استان‌های همجوار می‌پردازد. وی از پیشرفت ۹۸ درصدی ایستگاه […]

حسین بهجو در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، خطوط ریلی و حمل نقل جاده‌ای را عامل مؤثر در پیشرفت استان‌ها و توسعه تجارت مناطق عنوان و اظهار کرد: راه آهن اردبیل- میانه با وجود ۴ ایستگاه مسافربری به ارائه خدمات به مردم این استان و استان‌های همجوار می‌پردازد.

وی از پیشرفت ۹۸ درصدی ایستگاه اصلی این راه آهن خبر داد و گفت: ایستگاه‌های ساخته شده در مسیر راه آهن اردبیل- میانه ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با ادامه فعالیت‌های عمرانی در این مجموعه عظیم حمل و نقل ریلی، شاهد تسریع در بهره برداری خواهیم بود.

مدیر کل ساخت ساختمان‌های راه آهن، بناد و فرودگاه‌های کشور افزود: از ۱۷۵ کیلومتر طول مسیر این راه آهن ۸۵ کیلومتر ریل گذاری شده و کار زیر سازی آن ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بهجو از اختصاص ۱۸ هزار و پانصد میلیارد ریال برا تکمیل راه آهن اردبیل- میانه خبر داد و گفت: با اختصاص این مبلغ در فصل کاری و قبل از برودت هوا در اردبیل، فاز اول این پروژه پایان امسال یا اوایل سال ۱۴۰۱ افتتاح و برای استفاده مردم این استان به بهره برداری می‌رسد.

وی رونق و خروج از بن بست اقتصادی استان‌ها را از مزایای توسعه خط ریلی در کشور عنوان کرد و گفت: با افتتاح راه آهن اردبیل- میانه، جابجایی بار و مسافر در حد چشمگیری افزایش یافته و در پیشرفت اقتصادی استان مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع