به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، ایرج بیگدلو بعد از ظهر شنبه در بازدید از پایاب سد سبلان در مشگین‌شهر اظهار کرد: کل پروژه دارای پیشرفت ۵۴ درصدی است و از مسئولان استانی و مدیر آب منطقه‌ای اردبیل درخواست بازنگری طرح به صورت عدالت‌محور در ۲ منطقه شمالی و جنوبی این پایاب را داریم. وی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، ایرج بیگدلو بعد از ظهر شنبه در بازدید از پایاب سد سبلان در مشگین‌شهر اظهار کرد: کل پروژه دارای پیشرفت ۵۴ درصدی است و از مسئولان استانی و مدیر آب منطقه‌ای اردبیل درخواست بازنگری طرح به صورت عدالت‌محور در ۲ منطقه شمالی و جنوبی این پایاب را داریم.

وی افزود: عملیات احداث این سد از سال ۸۳ آغاز شده و طبق آخرین تعهد مجری طرح، ۶ هزار هکتار در پایاب این سد پیش‌بینی شده است.

سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: دغدغه اهالی ارشق در زمینه رعایت عدالت از سهم منطقه ارشق در پایاب سد سبلان کاملاً درست بوده و تمام تلاش خود را نیز برای رعایت عدالت در تخصیص آب از سد انجام خواهیم داد.

وی اضافه کرد: کلاس خاک منطقه ارشق که از درجه حاصلخیزی و اهمیت بسیار خوبی برخوردار بوده و ارتقا بهره‌وری محصولات اراضی کشاورزی منطقه ارشق در کنار اراضی بخش مشگین شرقی با استفاده از ظرفیت پایاب سد سبلان از جمله اهداف این طرح است.

سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر بیان کرد: این پروژه به ۲ قسمت ساحل شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود که طبق پیش‌بینی‌های انجام شده حدود ۲ هزار هکتار در منطقه شمالی و ۴ هزار هکتار در منطقه جنوبی را در بر می‌گیرد.

در این بازدید علیرضا معتمدی، نماینده مجری طرح پایاب سد سبلان مشگین‌شهر نیز اظهار کرد: تا پایان مردادماه سال آینده نیز ۵۰۰ هکتار آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی از پیشرفت ۵۴ درصدی پروژه پایاب سد سبلان مشگین‌شهر خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۱۰۳ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

نماینده مجری طرح پایاب سد سبلان مشگین‌شهر گفت: به منظور تکمیل شبکه سد سبلان ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است تا پروژه به بهره‌برداری کامل برسد.

انتهای پیام/

منبع