به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از سی جی تی ان، چین در اولین گام یک ناو هواپیمابر قدیمی ساخت شوروی را پس از خریداری در سال ۱۹۹۹ بازسازی کرد. در سال‌های بعد، این کشور به طور مستقل ناو خود به نام شاندونگ را ساخت که از رمپ‌های پرش برای پرتاب هواپیماهای جنگنده […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از سی جی تی ان، چین در اولین گام یک ناو هواپیمابر قدیمی ساخت شوروی را پس از خریداری در سال ۱۹۹۹ بازسازی کرد. در سال‌های بعد، این کشور به طور مستقل ناو خود به نام شاندونگ را ساخت که از رمپ‌های پرش برای پرتاب هواپیماهای جنگنده استفاده می‌کرد. این ناو هواپیمابر در سال ۲۰۱۹ به طور کامل راه اندازی شد.

نیروی دریایی چین در ژوئن امسال، با راه اندازی ناو هواپیمابر جدید فوجیان، مالک سه ناو هواپیمابر شد. این کشتی اولین ناو هواپیمابری است که به ابزاری موسوم به منجنیق الکترومغناطیسی مجهز شده و می تواند هواپیماها را به سرعت از روی کشتی به هوا بفرستد. این روزها، مجموعه ای از روندهای نصب و رفع اشکال تجهیزات بر روی فوجیان در حال انجام است و در عین حال این ناو ماموریت های آزمایشی مربوطه را به پیش می برد.

ما چائو، رئیس بخش پشتیبانی هوایی ناو هواپیمابر فوجیان گفت: پیشرفت امروز ما در زمینه ساخت ناو هواپیمابر در  چین بدون تلاش در کل کشور امکان پذیر نبود. تنها طی ۱۰ سال، ما موفق به ارتقای ظرفیت جنگی ناو هواپیمابر لیائونینگ شده ایم. پیشرفت در تکنیک های نبرد شبانه و تسلط بر فرود در شب به این معنی است که ما می توانیم وظایف خود را در تمام شرایط آب و هوایی انجام دهیم، به ویژه در شب و در شرایط آب و هوایی پیچیده. با امکان جنگ در هر شرایط آب و هوایی، ما ابتکار عمل بیشتری در جنگ های آینده خواهیم داشت. 

انتهای پیام/

منبع