نماینده مجری طرح سد عمارت شهرستان گرمی مغان میزان پیشرفت فیزیکی این سد را ۹۳ درصد اعلام کرد.

به گزارش آذرمغان به نقل از ایرنا، سیدنادر زکوی افزود: طرح مرزی سد عمارت بزرگترین سد استان اردبیل با هدف تامین شرب،کشاورزی و حفاظت محیط زیست با مجوز تخصیص ۱۱۸ میلیون متر مکعب آب در ۶۰ کیلومتری غرب شهرستان گرمی در دست اجراست.

وی تشریح کرد: ساخت بدنه سد با حجم خاکریزی چهارمیلیون متر مکعب به اتمام رسیده و از نیمه دوم فروردین ماه سال جاری فعالیت کارگاهی با رعایت اصول بهداشتی در قسمت حفاری و تزریق با پنج دستگاه حفاری شروع شده  و در روزهای آینده با افزایش دستگاه‌ها سرعت اجرا بیشتر خواهد شد.

وی گفت:با تکمیل و بهره‌برداری از این سد ۱۲ هزار هکتار از زمین‌های دیم شهرستان گرمی مغان زیرپوشش آبیاری قرار می‌گیرد.

زکوی ادامه داد: با بهره‌برداری از این سد ۱۵ میلیون متر مکعب آب برای شرب ، ۷۵ میلیون متر مکعب برای کشاورزی و ۲۸ میلیون متر مکعب نیز برای امور زیست محیطی اختصاص خواهد یافت.

نماینده مجری طرح سد عمارت اظهارداشت: توسعه و بهبود اراضی منطقه ، تامین آب شرب  ، تامین نیاز زیست‌محیطی و پایداری جریان رودخانه ، اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت، رونق کسب و کار با توسعه باغ و زمین‌های کشاورزی، ساماندهی و اسکان عشایر، افزایش تولیدات کشاورزی و دامی و ایجاد صنایع وابسته از جمله اهداف اجرای طرح  است.

سد عمارت در شمال  اردبیل و در فاصله ۸۰ کیلومتری شهرستان گرمی و بر روی رودخانه دره‌رود احداث می‌شود و عملیات اجرایی آن از زمان تخصیص منابع مالی از صندوق توسعه ملی در سال ۱۳۹۴ سرعت گرفته است.

انتهای پیام/