به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اسماعیل چمنی ظهر سه‌شنبه در آئین تکریم و معارفه رؤسای دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: ما در فضای وفاق و همدلی با کمک هیئت علمی، اساتید، دانشجویان و کارکنان کارها را به پیش می‌بریم و تلاش ما بر این است تا در سایه تعامل و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اسماعیل چمنی ظهر سه‌شنبه در آئین تکریم و معارفه رؤسای دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: ما در فضای وفاق و همدلی با کمک هیئت علمی، اساتید، دانشجویان و کارکنان کارها را به پیش می‌بریم و تلاش ما بر این است تا در سایه تعامل و اعتماد به پیشرفت قابل توجهی دست پیدا کنیم.

وی دانشگاه‌ها را مرکز توسعه و علم و دانش را محوریت پیشرفت و حفظ کرامت انسان‌ها توصیف کرد و گفت: در کنار توسعه علمی، باید تقویت مبانی اخلاقی و معنوی نیز مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به چهار مأموریت دانشگاه‌ها در شرایط کنونی اشاره کرد و افزود: دانشگاه‌ها در کنار آموزش و تربیت نیروی انسانی کارآمد، باید در مسیر پژوهش و تحقیقات بنیادین حرکت کرده و به دانشگاه کارآفرین و محرک در مسیر توسعه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حرکت کنند.

چمنی تصریح کرد: ما نیز در دانشگاه محقق اردبیلی در تحقق منویات مقام معظم رهبری در قالب گام دوم انقلاب سعی می‌کنیم تا بهترین نیروها را تربیت کرده و نخبگانی متعهد و متخصص تحویل جامعه دهیم.

وی نقشه شوم دشمنان را در هجمه به دانشگاه‌ها و مراکز علمی یادآور شد و خاطرنشان کرد: اگر مدیریت مبتنی بر صداقت، اخلاق‌مداری و نظم و انضباط مالی داشته باشیم، دشمن نمی‌تواند در مسیر پیشرفت، رشد و بالندگی ما خللی ایجاد کند.

چمنی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: دانشگاه محقق اردبیلی با داشتن ۴۰۰ عضو هیئت علمی، ۴۰۰ نفر یاور علمی و ۱۳ هزار دانشجو سعی می‌کند تا گام‌های جدی در مسیر رشد و بالندگی استان بردارد.

وی به سه خواسته اصلی کارکنان، هیئت علمی و یاوران علمی دانشگاه محقق اردبیلی را از وزیر علوم یادآور شد و بیان کرد: وضعیت معیشتی کارکنان، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها مناسب نیست و برخلاف تصور اساتید ما نجومی‌بگیر نیستند.

چمنی میانگین دریافتی اساتید را ۱۲ میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: در بحث تأمین مسکن و سرپناه نیز اکثر اعضای هیئت علمی و کارکنان با مشکلاتی روبه‌رو هستند که انتظار می‌رود شهرک دانشگاهی هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با گلایه از اعمال مالیات پلکانی برای اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها اظهار کرد: از زمان حضور بنده در کنار اغتشاشات، اعمال پلکانی و برخی دیگر از مشکلات سایه سنگینی بر این حوزه انداخته که امیدواریم هر چه سریع‌تر این مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

حضور دانشگاه محقق در بین دانشگاه‌های بین‌المللی افتخاری ملی

در این مراسم رئیس سابق دانشگاه محقق اردبیلی نیز به ۹ سال حضور خود در رأس دانشگاه محقق اردبیلی اشاره کرد و گفت: در سخت‌ترین شرایط که تحریم ظالمانه دشمنان و کرونا را پیش رو داشتیم، ریاست دانشگاه را عهده‌دار شدیم و در این مدت سعی کردیم تا دانشگاه محقق اردبیلی وارد رتبه‌بندی‌های بین‌المللی شود.

عزیز حبیبی تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی هم اکنون در رتبه‌بندی‌های جهانی و ملی جز دانشگاه‌های تراز اول است و در سال ۲۰۲۰ نیز در رتبه‌بندی تایمز جایگاه مناسبی را به دست آورده است.

وی افزود: هیچ رتبه‌ای نیست که دانشگاه محقق اردبیلی در آن وارد نشده باشد و ما سعی کردیم در کنار توسعه کمی، توسعه کیفی را با افزودن ۳۴ رشته به رشته‌های دانشگاه مد نظر قرار دهیم.

رئیس سابق دانشگاه محقق اردبیلی تکمیل پروژه‌هایی همچون کتابخانه مرکزی، دانشکده علوم اجتماعی، فاز دوم دانشکده فنی، احداث المان شهدای گمنام و ده‌ها طرح دیگر عمرانی را از اقدامات مؤثر این دانشگاه در چهار سال گذشته برشمرد و خاطرنشان کرد: برای اولین بار مجمع خیرین خوابگاه‌ساز را در این دانشگاه راه‌اندازی کردیم و سعی ما بر توسعه ساختمان‌های ورزشی و فناوری‌های نوین بوده است.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: به دور از سیاست‌زدگی سعی کردیم تا گفتمان علمی را در دانشگاه تقویت کنیم تا دانشگاه به مرکز و کانون اصلی عقلانیت تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، دانشگاه محقق اردبیلی با داشتن ۳۱۸ کارمند و ۱۳ هزار دانشجو در بیش از ۲۶۶ رشته تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در قالب ۹ دانشکده و فضای بیش از ۱۲۸ هزار متر مربع فعالیت می‌کند که در این دانشگاه ۱۹ هسته پژوهشی، یک مرکز رشد فناوری، ۱۰ مجله علمی، پژوهشی و سه پژوهشکده نیز کارهای علمی و تحقیقاتی را انجام می‌دهند.

در پایان این مراسم با قدردانی از رؤسای سابق دانشگاه محقق اردبیلی، از «نوری، مستقیم، میرشکرایی، قاسمی، گنجی، صادقی، حبیبی» با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی و «اسماعیل چمنی» به عنوان رئیس جدید دانشگاه محقق اردبیلی معرفی شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر