سیاوش محمدی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از بعد از ظهر فردا با نفوذ سامانه بارشی نسبتاً فعال شاهد کاهش محسوس دمای هوا در سطح استان اردبیل خواهیم بود. وی با بیان اینکه این سامانه با جبهه سرد نیز همراه خواهد بود، گفت: […]

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از بعد از ظهر فردا با نفوذ سامانه بارشی نسبتاً فعال شاهد کاهش محسوس دمای هوا در سطح استان اردبیل خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این سامانه با جبهه سرد نیز همراه خواهد بود، گفت: رخداد مه، وزش بادهای شرقی همراه با تندباد لحظه‌ای و بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق در نواحی مستعد توأم با بارش تگرگ، اصابت صاعقه و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آب‌گرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه با توجه به کاهش دید افقی و ارتفاع کف ابر در پاره‌ای از ساعات امکان اختلال در عملیات پروازی فرودگاه‌های استان علی‌الخصوص برای پروازهای هلی‌کوپتری وجود دارد.

محمدی با بیان اینکه همچنین در برخی ساعات بامدادی و اوایل صبح روزهای دوشنبه و سه شنبه دمای هوا در پاره‌ای از مناطق مرکزی و جنوبی می‌تواند به زیر صفر درجه سلسیوس برسد، خاطرنشان کرد: عمده فعالیت سامانه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در نواحی مرکزی و جنوبی پیش بینی می‌شود.

وی افزود: توجه به هشدار هواشناسی سطح زرد شماره‌ی ۱۶ اداره کل هواشناسی استان اردبیل به هم استانی‌ها توصیه می‌شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر