به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان اردبیل به مناسبت ۱۲ اردیبهشت و روز معلم با صدور پیامی این روز را به جامعه فرهنگی آموزش و پرورش تبریک گفت. متن پیام بدین شرح است؛ بسم الله الرحمن الرحیم امام صادق علیه السلام: تَواضَعُوا لِمَن طَلَبتُم مِنهُ العِلمَ؛ در […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان اردبیل به مناسبت ۱۲ اردیبهشت و روز معلم با صدور پیامی این روز را به جامعه فرهنگی آموزش و پرورش تبریک گفت. متن پیام بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

امام صادق علیه السلام: تَواضَعُوا لِمَن طَلَبتُم مِنهُ العِلمَ؛ در پیشگاه کسی که از او دانش می‌آموزید، فروتن باشید.

روز معلّم، روز بزرگداشت زنان و مردان پاکباخته‌ای است که در طول تاریخ در عرصه تعلیم و تربیت زیباترین جلوه‌های عشق و ایثار را به نمایش گذاشته‌اند. گرامیداشت این روز و تجلیل از معلمان و فرهنگیان شریف، تکریم منزلت رفیع علم و علم آموزی است و درک جایگاه و نقش معلم به عنوان مهم‌ترین رکن تأمین سلامت و تعالی آحاد جامعه و عامل تعیین کننده در مسیر رشد و پیشرفت کشور بر کسی پوشیده نیست.

۱۲ اردیبهشت ماه، سالروز شهادت شهید عرصه علم و اندیشه، استاد آیت ا… مرتضی مطهری و روز بزرگ معلم، فرصت مغتنمی است تا راستی، درستی، اخلاق، پاکدستی، خردورزی، دیانت و آزاداندیشی معلمان، این فرهیختگان مهجور عرصه خطیر تعلیم و تربیت را پاس بداریم. معلمین و اساتید گرانقدری که با صبر و تعهد در برهه‌های سخت با تعهد و عشق، به امر آموزش و هدایت دانش آموزان و دانشجویان اهتمام ورزیده و با جریان پویای آموزش، آرامش خانواده‌ها و جامعه را حفظ نمودند.

اینجانب این روز بزرگ را به جامعه فرهیخته، انقلابی و جهادی آموزگاران تبریک گفته، امید است معلمین شریف، به عنوان طلایه داران فرهنگ جامعه، همواره در پرتو عنایات حق تعالی و با تاسی از منویات مقام معظم رهبری، با کلام نافذ و عزم راسخ و با تولید علم و دانش و پژوهش جهت ارتقا علمی، فرهنگی و اخلاقی آینده سازان این مرز و بوم و تربیت نیروهای توانمند و متعهد، کوشا و پویا باشند.

انتهای پیام/

منبع