حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین درس زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و احیای حقیقت در مقابل طوفان تبلیغات دشمن را به ما می‌آموزد. وی با بیان فضیلت قرائت زیارت اربعین، گفت: اربعین حسینی نقطه آغازی برای تزریق خون حسین در […]

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین درس زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و احیای حقیقت در مقابل طوفان تبلیغات دشمن را به ما می‌آموزد.

وی با بیان فضیلت قرائت زیارت اربعین، گفت: اربعین حسینی نقطه آغازی برای تزریق خون حسین در کالبد جامعه اسلامی است، برای این روز خواندن «زیارت اربعین» توصیه شده است و با توجه به اینکه امسال پیاده روی اربعین حسینی با تعداد محدود زائرین برگزار شد، یکی از راه‌های یاد آن حضرت برای جاماندگان اربعین، قرائت زیارت اربعین و شرکت در راهپیمایی حرم تا حرم که در اردبیل از مسیر امامزاده صالح تا امامزاده سید صدرالدین برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده با اشاره به نقش مؤثر حضرت زینب (س) در زنده نگه داشتن حادثه کربلا، گفت: حضرت زینب (س) با روایت واقعه کربلا باعث زنده ماندن این حادثه بزرگ شد و با اقدام شجاعانه خود دشمن را خوار و حقیر کرد.

وی با تاکید بر الگوگیری از سیره حضرت زینب (س) در جاودانه کردن یاد شهدا، تصریح کرد: اگر بازماندگان شهدا و صاحبان اصلی این انقلاب به حفظ یاد و آثار شهدا کمر همت نبندند، نسل‌های آینده از شناخت راه و هدف شهدا دور خواهند ماند لذا بایستی رشادت و پیام رسانی حضرت زینب (س) الگوی همگان شود تا پیام انقلاب به نسل‌های بعدی انتقال یابد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به شرایط پیش آمده از انتشار ویروس کرونا، از اجرای برنامه‌های مراسم اربعین حسینی در فضای باز و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه خبر داد و گفت: امسال برای دومین سال متوالی بنا به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، برنامه‌های اربعین در فضای باز با بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی و رسانه برگزار می‌شود تا ضمن اینکه سلامت و عافیت مردم مورد توجه قرار می‌گیرد، برنامه‌های سخنرانی، مداحی و قرائت زیارت اربعین نیز برای استفاده مردم از صدا و سیما پخش خواهد شد.

وی با اشاره به اعزام موکب‌های عزاداری اردبیل به نجف و کربلا اظهار کرد: پنج موکب اربعین حسینی از استان اردبیل با استقرار در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی به زائران خدمات می‌دهند همچنین موکب حضرت زینب (س) از شهر آلنی مشگین‌شهر به همراه ۳۲ خادم حسینی به کشور عراق اعزام شدند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده به استمرار طرح کمک‌های مومنانه در قالب رزمایش مواسات در سراسر استان اردبیل اشاره و تهیه بسته‌های معیشتی و توزیع در مناطق محروم استان را از دیگر برنامه‌های روز اربعین عنوان کرد و گفت: در اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر، همچون دیگر ایام سال هیئت‌های مذهبی و فعالان فرهنگی و دینی با کمک خیرین، بسته‌های معیشتی و همچنین بسته‌های کمک آموزشی تهیه و در بین نیازمندان و افراد بی بضاعت توزیع می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع