به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، عباس علوی عصر سه‌شنبه در گرامیداشت هفدهمین سالگرد تأسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در جمع خبرنگاران در اردبیل با تبریک سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، تقارن این روز را با سالگرد تأسیس این صندوق گرامی داشت و اظهار کرد: صندوق بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، عباس علوی عصر سه‌شنبه در گرامیداشت هفدهمین سالگرد تأسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در جمع خبرنگاران در اردبیل با تبریک سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، تقارن این روز را با سالگرد تأسیس این صندوق گرامی داشت و اظهار کرد: صندوق بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی شکل گرفته و هدف آن پوشش جامعه پرتلاش روستایی و عشایری در قالب مشاغل کشاورزی است تا پشتیبانی‌های لازم از این اقشار انجام شود.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در کشور در سال ۹۵، جامعه هدف صندوق در استان اردبیل ۱۸۱ هزار نفر است که تاکنون ۶۷ هزار نفر از این جمعیت تحت پوشش صندوق قرار گرفتند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل گفت: تا آخر امسال ۵۲ هزار نفر به این مجموعه تحت پوشش افزوده می‌شود تا ما بتوانیم ۱۰ درصد جمعیت استان را تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ببریم.

علوی ضریب پوشش بیمه‌ای اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را ۱۰ درصد اعلام کرد و افزود: بازه زمانی پوشش بیمه‌ای این اقشار در سنین ۱۸ تا ۵۰ سال است و ما سعی می‌کنیم علاوه بر روستاییان و عشایر، برای کشاورزان غیر سکان در شهرهای بزرگ نیز که به زراعت مشغول هستند، خدمات بیمه‌ای را ارائه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و جامعه فعال فرش‌بافی و صنایع دستی نیز از خدمات بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بهره‌مند می‌شوند.

علوی با بیان اینکه تلاش بر این است تا آخر امسال سهمیه ابلاغی هر ماه تحقق پیدا کند، اضافه کرد: سهمیه بهار که یک‌هزار و ۲۰۰ نفر برای استان ابلاغ شده بود، در کمتر از ۵۰ روز تحقق پیدا کرده و ما حتی بالاتر از این آمار تا رقم یک‌هزار و ۳۰۰ نفر را تحت پوشش بیمه برده‌ایم.

وی بیان کرد: دولت ۲ برابر پرداختی بیمه‌شدگان از این صندوق با تأمین منابع پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهد و ما تلاشمان بر این است تا به شکل فراگیر پشتیبان جامعه فعال و تولیدکننده روستایی و عشایری باشیم.

علوی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در استان اردبیل چهار هزار و ۷۵۷ نفر از طریق این صندوق مستمری دریافت می‌کنند که یک‌هزار و ۶۵۵ نفر بازنشسته، ۲ هزار و ۶۶۱ نفر بازمانده‌ها و ۴۴۱ نفر نیز از کار افتاده هستند.

وی تصریح کرد: در گرامیداشت سالروز تأسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برنامه‌های مختلفی برگزار شد که غبارروبی مزار شهدا در سلطان‌آباد اردبیل و دیدار با خانواده شهید ابراهیمی در شام‌اسبی اردبیل برگزار شد.

علوی اهدای حکم بازنشستگی جامعه عشایری را در سرعین از دیگر برنامه‌های گرامیداشت این روز اعلام کرد و گفت: در هفدهمین سالگرد تأسیس صندوق، به شکل نمادین از یک نفر از اعضای صندوق که به حکم بازنشستگی نائل شدند، با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل و حکم بازنشستگی آنها اهدا شد.

انتهای پیام/

منبع