علیرضا آل امین در جریان بازدید از باغات خسارت دیده مشگین شهر به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: با ابزارهای تشویقی و الزام آور در برنامه هفتم توسعه تلاش بر این است تا عمده اراضی زراعی، باغی و دامی کشور تحت پوشش بیمه درآمده و غرامت ها از این محل پرداخت شود. وی با بیان […]

علیرضا آل امین در جریان بازدید از باغات خسارت دیده مشگین شهر به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: با ابزارهای تشویقی و الزام آور در برنامه هفتم توسعه تلاش بر این است تا عمده اراضی زراعی، باغی و دامی کشور تحت پوشش بیمه درآمده و غرامت ها از این محل پرداخت شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته صندوق پنج همت خسارت و غرامت به کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه در سطح کشور پرداخت کرده است، گفت: متأسفانه میانگین پوشش بیمه ای محصولات کشاورزی در استان های مختلف بین ۴۰ تا ۵۰ درصد است و به هیچ وجه این آمارها رضایت بخش نیست.

۲ هزار میلیارد تومان خسارت به باغات اردبیل خسارت وارد شده است

قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی پوشش بیمه ای ۱۰ درصدی باغات مشگین شهر را در قالب بیمه محصولات کشاورزی یادآور شد و تصریح کرد: به دلایل مختلف باغداران، زارعین و دامداران از پوشش بیمه ای صندوق اجتناب می کنند که این موضوع باید به صورت دقیق بررسی شده و با ارزیابی های دقیق حداکثر حمایت ها از فعالان بخش کشاورزی انجام شود.

آل امین افزود: بیش از ۲ هزار میلیارد تومان خسارت به باغات مشگین شهر و دیگر شهرهای استان اردبیل وارد شده که جبران بخشی از این خسارت از طریق صندوق امکان پذیر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بعد از ارزیابی نهایی پرداخت خسارت به باغداران با اولویت اول انجام خواهد شد و تمام تلاش ما بر این است تا در سال های آینده با الزامات قانونی پوشش بیمه ای را از ۱۰ درصد به بیش از ۷۰ درصد ارتقا دهیم.

۸۳ درصد حق بیمه در بخش زراعی از سوی دولت پرداخت شده است

آل امین اضافه کرد: در بین ۱۰۲ کشوری که از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی از تولیدات این حوزه حمایت می کنند، کشور ما در شرایط مطلوبی به سر می برد و ما موفق شدیم ۱۷۶ محصول را با ۲۵۰ نوع آیتم و تنوع پوشش بیمه ای مورد حمایت قرار دهیم.

وی تنها راهکار پرداخت غرامت به کشاورزان را پوشش بیمه ای عنوان کرد و ادامه داد: دولت حمایت جدی از این صندوق انجام می دهد و ۸۰ درصد منابع را در حمایت و پشتیبانی از بخش کشاورزی انجام داده و قطعا عادلانه ترین مسیر در حمایت از بخش کشاورزی و پرداخت یارانه نیز صندوق بیمه محصولات کشاورزی است که در این بخش ورودی جدی پیدا کرده ایم.

قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی بیان کرد: ۸۳ درصد حق بیمه در بخش زراعی به ویژه حمایت از زراعت دیم از سوی دولت پرداخت شده و سهم ناچیزی را زارعین پرداخت می کنند که در قالب طرح جهش تولید نیز ستاد اجرایی فرمان امام حمایت های لازم را انجام می دهد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار