به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از فارس، حجت الاسلام و المسلمین صدری رئیس ستاد اجرایی پنجمین همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای(مدظله العالی) گفت: دستیابی به آرمان‌های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مستلزم تلاش و کوشش همه جانبه در تمام عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، دفاعی و امنیتی است. بدین جهت […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از فارس، حجت الاسلام و المسلمین صدری رئیس ستاد اجرایی پنجمین همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای(مدظله العالی) گفت: دستیابی به آرمان‌های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مستلزم تلاش و کوشش همه جانبه در تمام عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، دفاعی و امنیتی است. بدین جهت تدوین الگوی نظری اندیشه دفاعی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) ملهم از مکتب دفاعی اسلام ناب محمدی(ص) به منظور ترسیم و اجرای راهبردها و برنامه های دفاعی در بازه زمانی معین و اختصاص منابع لازم برای تحقق آنها از الزامات رسیدن به جایگاه شایسته و تعیین شده در افق چشم انداز ۲۰ ساله ایران اسلامی می باشد.

 به همین جهت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر حسب ماموریت ذاتی خود پس از دریافت ابلاغیه از دفتر ارتباطات نیروهای مسلح و مصوبه اجرایی شورای عالی فرهنگی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جهت برگزاری همایش در سال ۱۳۹۰ اقدام به تشکیل دبیرخانه دائمی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای در دانشگاه صنعتی مالک اشتر نموده است.

وی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده، پنجمین همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای(مدظله العالی) به صورت بین المللی و با شرکت ۱۳ کشور خارجی، مراکز استنادی جهان اسلام، استنادی جهاد دانشگاهی، استنادی سیویلیکا، ۱۰۰ دانشگاه برتر، حوزه‌های علمیه سراسرکشور و با حضور بیش از ۱۲ هزار محقق، پژوهشگر و نویسنده برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین صدری ادامه داد:این همایش ها با اهداف شناسایی، تشریح و تبیین اندیش و دیدگاه دفاعی معظم‌له، تدوین الگوی دفاعی و گفتمان‌سازی اندیشه و دیدگاه دفاعی ایشان وفرهنگ سازی و عملیاتی نمودن اندیشه و دیدگاه دفاعی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی )  و با چشم انداز رسیدن به الگوی دفاعی منطبق با اندیشه ناب اسلامی در حوزه‌های نظری و رفتارهای عملی به منظور دفاع همه‌‍جانبه، قدرت بازدارندگی، اقتدار و امنیت پایدار در مقابل هر‌گونه تهاجم دشمن برنامه‌ریزی و برگزار شده است.

رئیس ستاد اجرایی پنجمین همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای(مدظله العالی) تصریح کرد: پنج هزار و ۲۰۰ مقاله داخلی و ۵۰ مقاله خارجی در ۱۹ محور و ۱۰۰ موضوع برای دبیرخانه این همایش ارسال شده است و هم چنین ۵۰ پیش همایش تاکنون در کشور نیز برگزار شده است.

حجت الاسلام و المسلمین صدری ادامه داد: یک میلیون مخاطب، ۲۶ جلد کتاب مرجع تولید شده، ۱۲ جلد کتاب مقالات برتر و ۱۵۰ جلد کتاب از همه ی مقالات، ثمره و حاصل مسیر ۱۰ ساله هدف داری بود که با کمک متخصصان و اندیشمندان ترسیم شده بود.

پایان پیام/





منبع خبر: فارس