بازار؛ گروه استان ها: شهر گردشگری سرعین که به عنوان قطب گردشگری ایران شهرت دارد در کنار آب‌های گرم و درمانی متعدد، مراکز و جاذبه‌های طبیعی و خدادادی متنوع نیاز جدی به جاذبه‌های مصنوعی و مراکز تفریحی مدرن دارد تا مدت ماندگاری مسافران و گردشگران در این شهر بی‌نظیر ایران اسلامی مورد توجه قرار گیرد. […]

بازار؛ گروه استان ها: شهر گردشگری سرعین که به عنوان قطب گردشگری ایران شهرت دارد در کنار آب‌های گرم و درمانی متعدد، مراکز و جاذبه‌های طبیعی و خدادادی متنوع نیاز جدی به جاذبه‌های مصنوعی و مراکز تفریحی مدرن دارد تا مدت ماندگاری مسافران و گردشگران در این شهر بی‌نظیر ایران اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

اما در این بین دربند ورگه‌سران سرعین که از مناطق بکر و به عنوان ژئوپارک طبیعی در ۹ کیلومتری سرعین واقع شده، از جذابیت‌های بیشماری برخوردار است که در این منطقه بکر طبیعی قرار است سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تراس طبیعت را اجرایی و عملیاتی کنند.

سرمایه‌گذار اهل اردیموسی که آمادگی خود را برای اجرای این پروژه از سال‌های قبل اعلام کرده، آماده عملیاتی کردن این پروژه با آورده شخصی است تا بدون نیاز به تسهیلات بانکی بتواند در کوتاهترین زمان این پروژه را برای فصل گردشگری سال آینده آماده کند.

مسئولان باید سرمایه‌گذاران را در کوتاهترین زمان همراهی کنند

حسن طهماسبی به فرآیند اعلام آمادگی برای اجرای این پروژه و صدور مجوزهای قانونی از سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: بنده در حوزه طلا و زرگری جز کارآفرینان اصلی و صاحب کارخانه‌ای بودم که تمایل خود را بعد از حضور در خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری در زادگاهم سرعین اعلام کردم که امیدواریم با همراهی مسئولان پروژه‌های سرمایه‌گذاری پیشنهادی مورد تأیید نهایی قرار گرفته و امکان اجرای مناسب پروژه فراهم آید.

پروژه گردشگری تراس طبیعت در انتظار اجرا | مسئولان انحصار سرمایه‌گذاری را بشکنند

وی تصریح کرد: قرار نیست یک سرمایه‌گذار خاص و یا انحصاری اجرای طرح‌های متعدد به ویژه پل‌های معلق و یا تراس طبیعت را در اردبیل بر عهده بگیرد بلکه از استاندار اردبیل و مدیران دستگاه‌های مرتبط به ویژه حوزه گردشگری انتظار می‌رود به دور از نگاه انحصاری و یا خاص به افراد شرایط آنها را در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری مورد سنجش قرار داده و با توجه به اولویت بومی و اهلیت سرمایه‌گذار، اجرای آن را به افراد توانمند بسپارند.

این سرمایه‌گذار به فرآیند سخت و پیچیده صدور مجوزها اشاره کرد و افزود: مسئولان باید سرمایه‌گذاران را در کوتاهترین زمان همراهی کنند تا پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به نتیجه برسد در حالی که ما سال‌های متمادی است درخواست خود را برای احداث تراس طبیعت در منطقه بکر گردشگری دربند ورگه‌سران سرعین ارائه کردیم اما همچنان صدور مجوزها پا در هوا است و عده‌ای از مدیران سابق قصد داشتند تا حق و حقوق ما را ضایع کنند اما انتظار می‌رود استاندار اردبیل و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری بتواند حق را به حق‌دار برساند.

هدفمان احداث پل معلق نیست بلکه ایجاد جذابیت در منطقه ورگه‌سران است

مدیرعامل و مشاور پروژه تراس طبیعت دربند ورگه‌سران سرعین نیز با بیان اینکه در دوره استاندار سابق و مدیرکل اسبق میراث فرهنگی به صراحت اعلام شده بود که اجازه احداث پل‌های معلق در شهرهای مختلف به ویژه سرعین را نخواهیم داد، ما منتظر اعلام نظر مسئولان شدیم اما در دوره جدید مسئولیت استاندار اردبیل و مدیرکل میراث فرهنگی این موانع برطرف شده و انتظار می‌رود هر چه سریعتر طرح پیشنهادی ما به تأیید نهایی رسیده و صدور مجوزها را شاهد باشیم.

پروژه گردشگری تراس طبیعت در انتظار اجرا | مسئولان انحصار سرمایه‌گذاری را بشکنند

اکبر حبیب‌زاده به معطل ماندن این پروژه در چند سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: ما آمادگی داریم در پنج هکتار زمینی که از مردم منطقه خریداری کرده و با همراهی منابع طبیعی به دست می‌آوریم، ‌ اجرای این پروژه را آغاز کنیم در حالی که سرمایه‌گذار انحصاری مدیران سابق این استان در احداث پل‌های معلق ۳۰ هکتار زمین درخواست کرده و حتی به نظر می‌رسد عملیات خرید آن را نیز به شکل غیرقانونی انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: ما با تیمی مجرب و دریافت استعلامات قانونی تلاش می‌کنیم تا موافقت اصولی و روند اجرایی پروژه را دریافت کنیم و امیدواریم مسئولان با توجه به ویژگی‌های سرمایه‌گذار حق را به حق‌دار رسانده و بومی‌ بودن، اهلیت سرمایه‌گذار و تقدم درخواست اجرای پروژه را مد نظر قرار داده و در کوتاهترین زمان برای فصل گردشگری پیش رو مجوز احداث تراس طبیعت را در ورگه‌سران صادر کنند.

مدیرعامل و مشاور پروژه تراس طبیعت دربند ورگه‌سران سرعین اضافه کرد: هر چند پل معلق در مشگین‌شهر، خلخال و هیر احداث شده اما اجرای پروژه ما جلوه‌ای متفاوت خواهد داشت و ما در دره جذاب این منطقه سعی می‌کنیم تراس طبیعت برای علاقه‌مندان ایجاد کنیم که آبشار مصنوعی و سایر مشخصه‌های فنی در آن وجود دارد.

حبیب‌زاده بیان کرد: باید مسئولان در کنار شکستن امپراطوری انحصاری پل‌های معلق در این استان و سوءاستفاده‌ای که برخی از افراد از احداث این پل‌ها می‌برند، تلاششان بر این باشد تا سرمایه‌گذاران واقعی را که از شرایط بهتری برخوردار هستند برای احداث این پروژه برگزینند و ما با هزینه‌کرد ۲۶۰ میلیارد تومان تلاش خواهیم کرد تا این طرح گردشگری را به سرانجام برسانیم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما با اظهار نظرهای سیاسی، دیدگاه برخی از نمایندگان و یا افراد غیرتخصصی کاری نداریم ولی امیدواریم بر اساس اولویتی که ما برای اجرای این پروژه و طرح ارائه شده دادیم، اجازه احداث سازه‌ای مناسب با رویکرد جاذبه‌های مصنوعی و مراکز تفریحی مدرن را در این منطقه بدهند.

حبیب‌زاده به نزدیکی ورگه‌سران به سرعین اشاره کرد و گفت:‌ به هیچ وجه قصد احداث اقامتگاه، هتل و سایر مجموعه‌ها را در این ژئوپارک نداریم چرا که در فاصله پنج تا ۱۰ دقیقه‌ای مسافران در کنار حضور در سایر مناطق گردشگری سرعین می‌توانند از این منطقه بکر طبیعی نیز بازدید کنند.

وی از این تراس طبیعت به عنوان مکمل عناصر گردشگری سرعین یاد کرد و افزود: ما باید برای هشت میلیون مسافر و گردشگر زمینه انجام سفرهای هیجانی، جذاب و خاط
ره‌انگیز را فراهم کنیم تا مدت ماندگاری نیز بیشتر باشد.

حبیب‌زاده در مورد آبشار مصنوعی طراحی شده در این پروژه گردشگری خاطرنشان کرد: به هیچ وجه هدررفت منابع آب را شاهد نخواهیم بود بلکه در یک مدار بسته آب جریان داشته و آبشار مصنوعی به جذابیت این منطقه خواهد افزود.

مدیرعامل و مشاور پروژه تراس طبیعت دربند ورگه‌سران سرعین اضافه کرد: امیدواریم با شکسته شدن مراحل مافیایی صدور مجوز و احتمال رانت‌خواری عده‌ای در اجرای چنین طرح‌های سرمایه‌گذاری افراد سالم، بومی و با اهلیت شناسایی شده برای اجرای این طرح‌ها معرفی شوند تا خروجی آن به افزایش درآمد مردم و بخش گردشگری منجر شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار