ناصر عبداللهیان در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: برق مشترکان بزرگ کشاورزی و صنعتی استان اردبیل تا تابستان با قابلیت قطع و وصل از راه دور کنترل‌پذیر خواهند شد. وی تصریح کرد: این پروژه از سال گذشته و با نصب بیش از ۱۰۰ دستگاه تابلوی کنترل از راه دور در شرکت توزیع […]

ناصر عبداللهیان در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: برق مشترکان بزرگ کشاورزی و صنعتی استان اردبیل تا تابستان با قابلیت قطع و وصل از راه دور کنترل‌پذیر خواهند شد.

وی تصریح کرد: این پروژه از سال گذشته و با نصب بیش از ۱۰۰ دستگاه تابلوی کنترل از راه دور در شرکت توزیع برق استان اردبیل شروع شده است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم ۲۰۶ دستگاه پست هوایی متعلق به مشترکان بزرگ کشاورزی و صنعتی تا پیک بار تابستان با قابلیت قطع و وصل از راه دور، کنترل‌پذیر شوند.

عبداللهیان افزود: در حال حاضر متناسب با اجرای این طرح در کشور، برای مشترکان با مصرف ۳۰ کیلووات و بیشتر در بخش کشاورزی و صنعتی این طرح کنترلی اجرا می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سال‌جاری و با تصمیم گرفته شده قرار است در کنار نصب تعداد ۲۰۶ دستگاه تابلو در محدوده استان، برنامه‌ریزی برای کنترل پیک مصرف نیز انجام شود.

عبداللهیان اضافه کرد: با توجه به تکلیف توانیر و موفقیت‌های به دست آمده اجرای پروژه کنترل‌پذیری در سال‌جاری در حال انجام است.

وی بیان کرد: پیشرفت اجرای این پروژه به صورت هفتگی رصد شده و تلاش بر حل مشکلات و موانع پیش رو در عملیاتی کردن پروژه کنترل‌پذیری مشترکان بزرگ صنعتی و بخش کشاورزی هستیم.

عبداللهیان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده مدیریت بار در اوج مصرف تابستان در سال‌جاری به میزان ۹۰ مگاوات خواهد بود.

وی تصریح کرد: با اجرای این پروژه در حال کسب آمادگی برای پیاده‌سازی رویکرد کنترل‌پذیری مابقی مشترکان و قطع و وصل آنها از راه دور هستیم.

عبداللهیان گفت: با نصب این تابلوها تلاش ما بر این است تا چالش‌ها و تنش‌های موجود را تا حد زیادی کاهش دهیم.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق اردبیل افزود: بستر مناسب و شایسته‌ای برای مدیریت مصرف این دسته از مشترکان ایجاد شده و سعی می‌کنیم تا در قالب طرح‌های مدیریت مصرف شرکت نارضایتی‌ها و ناهماهنگی‌های احتمالی را به حداقل رسانده و رضایت بیشتری را برای مشترکان در این حوزه فراهم کنیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار