مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: توسعه اقامتگاههای بومگردی در سطح شهرستان های استان اولویت این مجموعه جهت توسعه گردشگری اردبیل است.

نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در جلسه با مسئولان  میراث فرهنگی شهرستان‌های استان اردبیل تصریح کرد: توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سطح شهرستان‌ها جزء اولویت اداره کل میراث فرهنگی اردبیل است.

وی اضافه کرد: برای توسعه اقامتگاههای بوم‌گردی نیازمند توجه ویژه مسئولان شهرستان‌ها و فرمانداران به این موضوع هستیم که در این خصوص برنامه‌ریزی ویژه‌ای صورت گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین متذکر شد: تقویم گردشگری شهرستان‌های استان اردبیل برای ۶ ماهه دوم سال‌جاری تهیه می‌شود که در این زمینه از نظرات تخصصی کارشناسان این حوزه استقبال می‌کنیم.

فلاحی ادامه داد: لازم است در خصوص شناساندن ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل تبلیغات گسترده‌ای انجام گیرد که برای این موضوع نیز برنامه‌ریزی شده است و در آینده نزدیک عملی خواهد شد.

وی اضافه کرد: توجه به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری می‌تواند باعث پویایی اقتصادی در منطقه باشد که تحقق این موضوع می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی را کاهش دهد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان داشت: مدیران شهرستان‌ها باید در راستای افزایش بهره‌وری عملکرد خود چند پروژه شاخص در این شهرستان‌ها تعریف کنند و با نهایت تلاش آنها را به سرانجام برسانند.