استاندار اردبیل گفت: براساس آمارهای موجود از سال ۷۷ تاکنون ۱۵۰ کیلومتر جاده چهارخطه در استان احداث شده و عملیات اجرایی ۶۰ کیلومتر دیگر نیز شروع شده است.

اکبر بهنام‌جو پیش از ظهر امروز در نشست با دبیران احزاب و گروه‌های سیاسی استان اردبیل اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌های انجام شده پروژه راه‌آهن اردبیل به میانه سال آینده تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید که ادامه این پروژه تا پارس‌آباد و اتصال به خط ریلی کشور آذربایجان در اولویت بعدی بوده که در مرحله تعیین نقشه است.

وی از سفر رئیس جمهور به استان در آینده نزدیک و اختصاص اعتبارات به بخش صنعت اردبیل در این سفر خبر داد و گفت: فعال‌سازی واحدهای تولیدی از جمله برنامه‌های مهمی بوده که در راستای رونق تولید و اشتغال در استان پیگیری می‌شود و در این راستا ۱۱۷ واحد تولیدی راکد در بخش کشاورزی در استان با پیگیری‌های انجام شده به چرخه تولید بازگشته‌اند.

استاندار اردبیل با اشاره به توسعه زیرساخت‌های استان در بخش راه گفت: براساس آمارهای موجود از سال ۷۷ تاکنون ۱۵۰ کیلومتر جاده چهارخطه در استان احداث شده و عملیات اجرایی ۶۰ کیلومتر دیگر نیز شروع شده که این میزان حداث جاده چهارخطه برابر با یک سوم در ۲۰ سال گذشته بوده است.

بهنام‌جو با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در راستای توسعه و آبادانی استان تصریح کرد: با حمایت‌ها و تلاش‌های مسئولان و نمایندگان استان و با همت بخش خصوصی شاهد اقدامات مناسبی برای توسعه استان در سال‌های اخیر بودیم که از آن جمله می‌توان به تکمیل کارخانه بزرگ کامیون‌سازی مشگین‌شهر اشاره کرد.

وی بهره‌برداری از ۳۰۰ هکتار مجتمع گلخانه مغان در آینده نزدیک، فاز دوم کارخانه آرتاویل تایر، تحول در وضعیت معیشتی نیروهای کشت و صنعت و دامپروری مغان و آغاز گزینش و به‌کارگیری ۵۰۰ نفر نیروی جدید در این شرکت، شبکه پایاب سد خداآفرین، پتروشیمی نمین، مجتمع زنجیره‌ای شیرآلات گرمی و  اجرای بزرگ‌ترین پروژه‌های آبی کشور در استان را از دیگر اقدامات در استان عنوان کرد.

استاندار اردبیل با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: انتظار می‌رود گروه‌ها و جناح‌های سیاسی در تبلیغات انتخاباتی از تخریب یکدیگر پرهیز کرده و با رعایت اخلاق‌مداری در فعالیت‌های انتخاباتی دشمنان را که به دنبال ایجاد اختلاف در بین احزاب هستند مایوس کنند.

انتهای پیام/