علی نیکزاد در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با بیان اینکه پرونده منطقه‌ آزاد تجاری استان اردبیل به دولت ارجاع داده شده است اظهار کرد: به دنبال رد این لایحه در کمیسیون زیربنایی و اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت و حمایتی که دبیر سابق این مجمع از این پرونده داشت، بالاخره قرار شد به رغم جو مخالفت مجمع تشخیص […]

علی نیکزاد در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با بیان اینکه پرونده منطقه‌ آزاد تجاری استان اردبیل به دولت ارجاع داده شده است اظهار کرد: به دنبال رد این لایحه در کمیسیون زیربنایی و اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت و حمایتی که دبیر سابق این مجمع از این پرونده داشت، بالاخره قرار شد به رغم جو مخالفت مجمع تشخیص مصلحت، برای انتخاب یک نقطه به دولت ارجاع داده شود که هم اکنون پرونده در دولت سیزدهم در حال بررسی است.

وی بهترین نقطه برای ایجاد منطقه آزاد را بیله‌سوار و پارس‌آباد بیان کرد و گفت:‌ با توجه به اینکه زیرساخت گمرک، فرودگاه و همچنین شرایط مناسب اقتصادی و کشاورزی در این منطقه قرار دارد، انتظار می رود از بین چهار منطقه مطرح شده در پرونده، پارس‌آباد و بیله‌سوار به عنوان مرکز و کانون اصلی منطقه آزاد مصوب و هر چه سریعتر مراحل نهایی این لایحه را شاهد باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرآیند طولانی تصویب منطقه آزاد دغدغه‌ها و نگرانی ها را بیشتر کرده و با شرایط فعلی بعید است تا پایان امسال تصویب و اجرایی شدن منطقه آزاد را شاهد باشیم.

دولت با شرایط سخت منابع درآمدی روبه‌روست
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بودجه سالانه کشور ۹۲۷ هزار میلیارد تومان است که در نیمه اول سال برآورد کسری بودجه بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان می باشد.

نیکزاد با بیان اینکه ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به موقع و مناسب هزینه نشده است، خاطر نشان کرد: به جای آن که مردم از قبل دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی مرغ، گوشت و سایر مایحتاج را به قیمت مناسب دریافت کنند، ارز ترجیحی در مسیر دیگری هزینه شده و این وضعیت اسفناک به کاهش درآمد دولت منجر شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲ میلیارد دلار منابع نیاز است تا کالاهای اساسی تأمین شود، اضافه کرد: ۳ هزار میلیارد دلار برای تأمین گندم و داروی مورد نیاز دولت اعتبار می خواهد که با همفکری مجلس قرار است در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در چنین شرایطی ساماندهی و برنامه‌ریزی درست در هدفمندی یارانه‌ها و بهبود شرایط مردم در اولویت قرار گرفته و انتظار می رود کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به موقع تأمین و شرایط مناسبی در کشور رقم بخورد.

دغدغه اصلی نمایندگان رفع بیکاری ۷۰ هزار جوان تحصیل‌کرده در استان است
وی ادامه داد: قطعا در بودجه سال آینده ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی نخواهد بود و ما با همفکری دولت تلاش می کنیم تا منابع حاصل از این بخش را به شکل هدفمند در اختیار مردم قرار دهیم.

نیکزاد اظهار کرد: بخش خصوصی در حال حاضر ۴ هزار میلیارد تومان منابع در اختیار دارد که دولت سعی می کند از این ظرفیت در جهت سرمایه‌گذاری های کلان در استان‌های مختلف استفاده کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دغدغه اصلی نمایندگان و مسئولان را رفع بیکاری ۷۰ هزار جوان تحصیل‌کرده در استان اعلام کرد و گفت: تنها راه اشتغال این افراد توسعه سرمایه‌گذاری در استان به همت بخش خصوصی است که به دور از نگاه اتهام‌زنی و یا ایجاد انحراف در این مسیر باید به شکل صحیح و درست این سرمایه‌گذاری ها انجام شود.

نیکزاد نقص زیرساخت‌ها در استان اردبیل به ویژه در بخش ریلی و فرودگاهی را از عوامل تهدیدکننده سرمایه‌گذاری و فرار کارآفرینان توصیف کرد و افزود: ما در اردبیل به فرودگاه مجهز همراه با باند اصلی استاندارد با تجهیزات آیلس نیاز داریم تا سرمایه‌گذار صبح در اردبیل حاضر شده و شب بتواند برای حضور در محل زندگی خود بازگردد.

ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی از طریق بنیاد مسکن
وی ضرورت تکمیل باند اصلی فرودگاه، نصب چراغ و دستگاه آیلس و همچنین تکمیل راه آهن اردبیل را نیز یادآور شد و خاطر نشان کرد: البته تکمیل راه آهن اردبیل در سال‌های پیش رو نیازمند یک همت و تلاش همه‌جانبه است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تعریض محور اردبیل – سرچم نیز با تأمین اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی فاینانس بانک صادرات تلاش‌ها در حال انجام است، اضافه کرد: در این زمینه نیز اقدامات خوبی آغاز شده است.

نیکزاد در مورد تحقق ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سطح کشور بیان کرد: ۴۰۰ هزار واحد از طریق بنیاد مسکن و ۶۰۰ هزار واحد نیز با هدایت راه و شهرسازی اجرایی خواهد شد که در این زمینه امیدواریم همراهی بانک‌ها را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

منبع