به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، یاسر عبداللهی عابد عصر شنبه در بازدید از بزرگترین مرکز تکثیر و پرورش زالو در اردبیل اظهار کرد: صنعت پرورش زالو با توجه به نیاز بازارهای داخلی و خارجی به این محصول، ضروری به نظر می‌رسد و یقیناً سرمایه گذاری در این حوزه تأثیرگذار و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، یاسر عبداللهی عابد عصر شنبه در بازدید از بزرگترین مرکز تکثیر و پرورش زالو در اردبیل اظهار کرد: صنعت پرورش زالو با توجه به نیاز بازارهای داخلی و خارجی به این محصول، ضروری به نظر می‌رسد و یقیناً سرمایه گذاری در این حوزه تأثیرگذار و ثمربخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه ارزآوری این صنعت قابل قبول است، خاطرنشان کرد: توسعه کارگاه‌های تکثیر و پرورش زالو یکی از راه حل‌های رفع مشکل اشتغال و افزایش درآمد در استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل یکی از مهمترین ظرفیت‌های پرورش زالو را صادرات آن اعلام و تصریح کرد: توجه به بازارهای جهانی و افزایش صادرات این محصول باید مورد توجه جدی قرار گیرد و از مزایای آن برای ارزآوری بیشتر استفاده شود.

در این بازدید مدیرکل شیلات استان اردبیل نیز پرورش زالو را فرصتی خوب برای اشتغالزایی دانست و گفت: پرورش زالو به عنوان یک بنگاه اقتصادی پردرآمد باید مورد توجه کارآفرینان قرار گیرد.

محمد اله‌بخش افزود: پرورش زالو در واقع یکی از تولیدات نو به شمار می‌رود و علاقمندان برای شروع با هزینه کم می‌توانند وارد این عرصه شده و به تدریج تولید را افزایش بدهند.

وی با بیان اینکه پرورش حرفه‌ای زالو طی ۸ ماه منجر به تولید و عرضه به بازار می‌شود، اظهار کرد: برای کمک به ایجاد اشتغال در کشور همین بس که فرصت شغلی پرورش زالو را دریابیم و با ایجاد کارگاه‌های کوچک و بزرگ هم به اقتصاد کشور و هم به کاهش نرخ بیکاری کمک کنیم.

اله‌بخش افزود: ایده پرورش و تکثیر زالو می‌تواند برای ایجاد اشتغال پایدار در استان مورد توجه قرار گیرد و کارآموزان و افراد جویای کار پس از طی دوره‌های آموزشی می‌توانند به عنوان کارآفرین علاوه بر ایجاد خوداشتغالی، برای چند نفر نیز شغل ایجاد کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر