به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از پایگاه النشره، تلویزیون یونان از پرواز جنگنده های ترکیه بر فراز جزایر مسکونی این کشور خبر داد. بر اساس این گزارش، تلویزیون رسمی یونان اعلام کرد که هواپیماهای نظامی این کشور جنگنده های ترکیه را بر فراز جزایر مسکونی یونان رهگیری کردند. این در حالی است […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از پایگاه النشره، تلویزیون یونان از پرواز جنگنده های ترکیه بر فراز جزایر مسکونی این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، تلویزیون رسمی یونان اعلام کرد که هواپیماهای نظامی این کشور جنگنده های ترکیه را بر فراز جزایر مسکونی یونان رهگیری کردند.

این در حالی است که وزارت امور خارجه ترکیه پیش از این ضمن واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه یونان درباره آنکارا، سخنان وی را تحریک آمیز خوانده بود.

«تانژو بیلگیچ» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه روز چهارشنبه طی بیانیه ای به اظهارات «نیکوس دندیاس» وزیر امور خارجه یونان درباره آنکارا واکنش نشان داد و سخنان وی را گفتمانی تحریک آمیز توصیف کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در این باره گفت: تلقی یونان از تلاش های آنکارا برای دفاع از حقوق و منافع کشورمان به عنوان یک تهدید و تلاش آتن برای ایجاد یک برداشت غیرواقعی در این راستا را رد می‌کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: اگر تهدیدی در منطقه وجود دارد، به دلیل اقدامات یکجانبه یونان است که تنش ها را افزایش می دهد. اظهارات ضدترکیه توسط دندیاس تقریباً هر روز تکرار می شود، دور از واقعیت بوده و در راستای ایجاد صلح و ثبات نیست.

«تانژو بیلگیچ» افزود: این لفاظی تحریک آمیز با روابط حسن همجواری و روح گفتگوهای مشورتی که مجدداً با یونان آغاز کرده ایم ناسازگار است. «نیکوس دندیاس» تنش را به جای گفتگو ترجیح می دهد. یونان اتهاماتی را علیه ترکیه مطرح می‌کند، اقداماتی را نیز برای افزایش تنش در دریای اژه و مدیترانه در راستای ادعاهای حداکثری خود علیه قوانین بین المللی انجام داده است.

گفتنی است که دلیل اصلی شدت گرفتن تنش ها میان آنکارا و آتن در مدیترانه شرقی، اقدام ترکیه در اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.

انتهای پیام/

منبع