مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان گرمی گفت: در سال‌جاری 291 میلیارد و 265 میلیون ریال به مددجويان و نيازمندان کمیته امداد امام خمینی(ره) گرمی در قالب اعتبارات مستمري و بلاعوض و نيز وام‌های اشتغال و قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

به گزارش آذرمغان، صمداله سعیدی، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان گرمی در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت ۱۴ اسفندماه سالروز تاسیس کمیته امداد امام(ره)، توانمندسازی و تأمین خود اتکایی، تقویت و رشد ایمانی و اعتقادی نیازمندان و محرومان با ارایه خدمات اجتماعی، حمایتی، فرهنگی و معیشتی را از اهداف تشکیل این نهاد عنوان کرد.

وی تعداد روستاهای مورد هدف برای ارایه خدمت را ۱۸۶ روستا عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۶۳ روستا در بخش موران، ۱۰۱ روستا در بخش مرکزی و ۲۲ روستا از منطقه برزند را شامل می‌شود.

پرداخت کمک هزینه معیشت ماهانه به ۳۶۹۲ خانوار تحت پوشش در گرمی

سعیدی از پرداخت کمک هزینه معیشت به خانواده‌های تحت حمایت دارای بیماران، سالمندان، زنان سرپرست خانوار و فاقدین والدین، زندانی سرپرست و اقشارآسیب پذیر جامعه تبصره ۱۴ به سه هزار و ۶۹۲ خانوار با تعداد هشت هزار و ۸۸ نفر در قالب مستمری ماهانه خبر داد و افزود: در ۱۱ ماهه گذشته سال‌جاری ۱۲۴ میلیارد ریال مستمری به خانواده‌های تحت حمایت پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور یاری رسانی به نیازمندان و رفع نیاز آنان و تأمین بخشی از هزینه‌های ازدواج در خانواده‌های نیازمند کمک هزینه جهیزیه پرداخت می‌شود که در سال‌جاری به ۶۰ نوعروس به میزان سه میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال کمک هزینه ازدواج پرداخت شده است.

 

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان گرمی ادامه داد: مساعدت‌های موردی در سرفصل معیشتی به ۵۹۷ خانوار به ارزش یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی خدمات عمرانی شامل تعمیرات کلی و جزئی، کمک به خرید و احداث مسکن و کمک به انشعابات خانواده‌های تحت حمایت را از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) به خانواده‌های تحت پوشش عنوان کرد و افزود: در روستاها بابت احداث مسکن مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض و در شهر مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال به بستگان افراد فوت شده از ویروس کرونا

ابن مسئول از پرداخت دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به یک هزار و ۲۸۲ نفر از افراد تحت پوشش خبر داد و افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) برای زنان سرپرست خانوار و نیز مجریان طرح های خودکفایی هر ۳ ماه حق بیمه تأمین اجتماعی واریز می کند؛ تا از خدمات بازنشستگی و دریافت مستمری بهره‌مند شوند؛ خاطرنشان کرد: این نهاد در طول یکسال برای جامعه هدف خود از بابت بیماری منحوس کرونا خدمات بیشتری در زمینه وسایل بهداشتی و نیز سبد کالایی ارایه داده است و به هر یک از بستگان افراد فوت شده مبلغ ۱۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت کرده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های آگاه‌سازی و آموزش خانواده و فرهنگی در این نهاد، گفت: برنامه‌های فرهنگی و آموزش خانواده در اولویت کاری این نهاد قرارگرفته و آموزش‌های معنوی و مهارت های زندگی به خانواده ها با استفاده از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه در راستای اصلاح سبک زندگی و تحکیم بنیان خانواده‌ها و ارائه خدمات مشاوره‌ای تحصیلی، شغلی و خانواداگی به صورت فردی و گروهی از مهم‌ترین موضوعات دوره‌های آموزش خانواده است.

 

 

سعیدی همچنین از پرداخت ۷۹۰ میلیون ریال در قالب کمک هزینه تحصیلی و لوازم التحریر به ۶۴۲ نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت خبر داد.

وی از پرداخت وام‌های خود کفایی اشتغال به مددجویان در قالب وام امدادی و نیازمندان درقالب وام اشتغال بانکی خبر داد و افزود: در سال‌جاری ۱۲ میلیارد ریال وام اشتغال از محل تسهیلات قرض‌الحسنه به ۳۳۰ نفر پرداخت شده و برای ۱۹ نفر از مددجویان و فرزندان مددجو کاریابی صورت گرفته است.

وی از پرداخت وام‌های ضروری صندوق قرض الحسنه امدادولایت و معرفی به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد و افزود: در سال‌جاری ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به ۲۶۸ نفر پرداخت شده است و همچنین با معرفی به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به ۱۶۵ نفر وام ضروری قرض‌الحسنه ۵۰ میلیون ریالی واریز شده است.

حمایت ۲۸۰۹ حامی از ۵۵۵ یتیم

وی تعداد ایتام و محسنین را ۵۵۵ نفر اعلام کرد و افزود: دو هزار و ۸۰۹ حامی در سال‌جاری ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال حمایت مالی از این افراد داشته‌اند.

وی تعداد صندوق‌ صدقات شهرستان را هفت هزار و ۵۷ مورد عنوان کرد و افزود: میانگین درآمد سالانه صندوق صدقات دو میلیارد ریال و درآمد زکات ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و کل درآمد کمک‌های مردمی ۳۱ میلیارد ریال می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماهه سال‌جاری کلیه خدماتی که به مددجویان و نیازمندان ارایه شده است؛ اعم از اعتبارات مستمری- و بلاعوض و نیز وام‌های اشتغال و قرض الحسنه، ۲۹۱ میلیارد و ۲۶۵ میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/