به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، محمد آیینی شامگاه سه شنبه در جریان بازدید از طرح‌های بازآفرینی شهری گرمی اظهار کرد: این تسهیلات در قالب نهضت ملی مسکن برای سازندگان بنا در بافت‌های فرسوده پرداخت می‌شود تا بتوانند در اجرای این پروژه‌ها پیشرفت مطلوبی را داشته باشند. وی تصریح کرد: پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، محمد آیینی شامگاه سه شنبه در جریان بازدید از طرح‌های بازآفرینی شهری گرمی اظهار کرد: این تسهیلات در قالب نهضت ملی مسکن برای سازندگان بنا در بافت‌های فرسوده پرداخت می‌شود تا بتوانند در اجرای این پروژه‌ها پیشرفت مطلوبی را داشته باشند.

وی تصریح کرد: پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره از دیگر رویکردهای حمایتی وزارت راه و شهرسازی از بناهای مستقر در بافت‌های فرسوده است که ۱۵۰ میلیون تومان این مبلغ با نرخ سود صفر درصد اعمال خواهد شد.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری استقبال خوب ساکنان مناطق بافت‌های فرسوده را در دریافت این تسهیلات و تلاش برای بهسازی و نوسازی این بناها یادآور شد و گفت: امیدواریم شرایط بهتری را در این فرآیند شاهد باشیم تا کمترین آسیب و خطر متوجه ساکنان این مناطق بوده و ایمن‌سازی در اولویت اصلی باشد.

آیینی به تأمین قیر رایگان برای آسفالت معابر و کوچه‌های محدوده طرح‌های بازآفرینی خبر داد و افزود: در شهرستان گرمی و انگوت نیز تأمین آسفالت در سال‌جاری و سال آینده مد نظر است تا عملیات آسفالت‌ریزی و بهسازی معابر، کوچه‌ها و خیابان‌ها به انجام برسد.

وی اجرای طرح‌های مختلف بازآفرینی را در شهرهای مختلف استان به ویژه شهرستان محروم گرمی یادآور شد و خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با رویکرد فرهنگی، ‌ ورزشی، ‌ اجتماعی و توانمندسازی ساکنان این مناطق اجرایی می‌شود تا جلوه‌ای متفاوت به این مناطق داده شود.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری عملکرد مناسب راه و شهرسازی استان را در طرح‌های بازآفرینی یادآور شد و اضافه کرد: در سال‌های اخیر با تأمین اعتبار مورد نیاز و اجرای طرح‌های مشارکتی با همکاری دستگاه‌های عضو این ستاد، حرکت‌ها و اقدامات مناسبی را در جلب رضایت مردم شاهد و ناظر هستیم.

انتهای پیام/

منبع