فرهاد سبحانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با هدف مقاوم‌سازی مسکن روستایی طرح‌های خوبی در مناطق روستایی با همکاری ساکنان این مناطق در حال انجام است که در مجموع در یک سال اخیر بیش از چهار هزار و ۲۰۰ واحد مسکن روستایی با اعتبارات تخصیص یافته اعم از منابع بانکی و […]

فرهاد سبحانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با هدف مقاوم‌سازی مسکن روستایی طرح‌های خوبی در مناطق روستایی با همکاری ساکنان این مناطق در حال انجام است که در مجموع در یک سال اخیر بیش از چهار هزار و ۲۰۰ واحد مسکن روستایی با اعتبارات تخصیص یافته اعم از منابع بانکی و آورده متقاضیان بهسازی و مقاوم‌سازی شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومان بوده که با پرداخت ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در مناطق روستایی و محروم احداث شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: برای چهار هزار و ۲۰۰ واحد مقاوم‌سازی شده در یک سال اخیر بانک‌های عامل استان ۲۱۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده و ۷۵ میلیارد تومان منابع بلاعوض نیز به متقاضیان پرداخت شده است.

سبحانی از دو برابر شدن میزان تسهیلات پرداختی برای مقاوم‌سازی مساکن روستایی در استان اردبیل خبر داد و افزود: امسال وام پرداختی در این حوزه از ۵۰ میلیون تومان به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته که با همکاری بانک‌های عامل این میزان تسهیلات به شکل سفته زنجیره‌ای در حال پرداخت است.

وی سهمیه امسال مقاوم‌سازی مسکن روستایی را در استان پنج هزار واحد اعلام کرد و ادامه داد: با همکاری دهیاری‌ها و مدیریت بانک‌های عامل با تضامین سفته زنجیره‌ای پرداخت این تسهیلات در کمتر از ۱۵ روز انجام می‌شود تا روستاییان مرحله به مرحله ساخت واحدهای خود را انجام دهند.

سبحانی به اجرای طرح هادی در روستاها نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون در استان اردبیل ۴۷۰ روستا از مزایای طرح هادی بهره‌مند شدند و همچنان اجرای این طرح با اولویت در روستاهای پرجمعیت در دستور کار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امسال قرار است طرح هادی در ۳۵ روستا نیز تا پایان سال اجرایی شود که در صورت تکمیل این طرح‌ها بهره‌برداری از این پروژه‌ها تا پایان امسال در اولویت خواهد بود.

سبحانی به افتتاح ۲۵ طرح بنیاد مسکن در گرامیداشت هفته دولت اشاره کرد و افزود: ۴۰ میلیارد تومان منابع برای اجرای این طرح‌ها که همگی شامل طرح هادی روستایی بودند، هزینه شده تا روستاییان از مزایای این طرح استفاده کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: این منابع از محل اعتبارات ملی و استانی و قیر رایگان و مشارکت دهیاری‌ها تأمین شده و کار به شکل مناسب به سرانجام رسیده است.

وی در مورد بازنگری طرح هادی در ۴۰ روستای استان نیز بیان کرد: برای عملیاتی شدن این طرح نیز چهار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که در گرامیداشت این هفته مطالعات و صدور دفترچه بازنگری طرح هادی برای این روستاها هدف‌گذاری شده است.

انتهای پیام/

منبع