رامین صادقی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: استان اردبیل دارای ۴۴ هزار نفر بافنده فعال فرش دستباف بوده که از این تعداد حدود ۷ هزار و ۲۴۳ نفر بیمه شده تامین اجتماعی و بیش از ۳۷ هزار نفر نیز به صندوق بیمه اجتماعی قالیبافان روستاییان عشایر و کشاورزان (براساس تفاهم نامه) معرفی شده است و […]

رامین صادقی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: استان اردبیل دارای ۴۴ هزار نفر بافنده فعال فرش دستباف بوده که از این تعداد حدود ۷ هزار و ۲۴۳ نفر بیمه شده تامین اجتماعی و بیش از ۳۷ هزار نفر نیز به صندوق بیمه اجتماعی قالیبافان روستاییان عشایر و کشاورزان (براساس تفاهم نامه) معرفی شده است و متقاضیان بیمه تکمیلی نیز توسط اتحادیه صنفی بدون محدودیت به بیمه ایران معرفی می شوند.

رئیس صمت اردبیل افزود: ۷۴ فقره مجوز مشاغل خانگی پشتیبان و ۱۴ هزار و ۴۱۹ فقره نیز به صورت مستقل با همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی صادر شده است.

 وی یادآور شد: بافندگان فرش دستباف در سطح استان اردبیل با تولید سالانه ۹۰ هزار متر مربع و با اشتغال بیش از ۴۴ هزار نفر در رشته بافت انواع فرش و تابلو فرش نفیس مشغول فعالیت هستند.

 رئیس صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان فرش دستباف صرفا در سال ۹۹ به میزان ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات یارانه دار به تعداد ۴۰۰ نفر  و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به ۲۵۰ نفر تک باف هر نفر ۱۰۰ میلیون ریال پرداخت شد.  

وی تصریح کرد: افرادی که در بخش های مختلف هنر صنعت فرش و رشته های مرتبط از جمله تأمین مواد، طراحی، رنگرزی، رفوگری، فروش محصولات و مواد اولیه مشغول فعال هستند حمایت می شوند تا در نهایت کیفیت تولیدات فرش دستباف در استان ارتقاء یابد.

صادقی در ادامه افزود: در سال جاری نیز مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات یارانه دار به حوزه مشاغل خانگی تخصیص یافته که با عنایت به تعهد اشتغال شهرستانها و مرکز استان تقسیم و متقاضیان به ترتیب اولویت ثبت نام جهت دریافت تسهیلات به بانکهای عامل از جمله بانک رفاه و بانک توسعه تعاون معرفی شده اند.

انتهای پیام/

منبع