به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، سید مرتضی بختیاری پیش از ظهر پنجشنبه در همایش «قرض نیکو» در جمع فعالان قرض‌الحسنه اردبیل اظهار کرد: قرض نیکو دادن در قرآن کریم و احکام الهی در کنار سایر عبادت‌ها ذکر شده و بر اهمیت و جایگاه فاخر آن به صراحت تاکید شده است. […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، سید مرتضی بختیاری پیش از ظهر پنجشنبه در همایش «قرض نیکو» در جمع فعالان قرض‌الحسنه اردبیل اظهار کرد: قرض نیکو دادن در قرآن کریم و احکام الهی در کنار سایر عبادت‌ها ذکر شده و بر اهمیت و جایگاه فاخر آن به صراحت تاکید شده است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد از سال ۹۵ و به دنبال تأیید اساسنامه این نهاد انقلابی از مقام معظم رهبری اجازه تأسیس این صندوق را گرفت تا بعد از پیگیری‌های مختلف و صدور مجوز بانک مرکزی و اساسنامه صندوق، فعالیت صندوق قرض‌الحسنه «امداد ولایت» را در کشور شاهد باشیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ماهیت این صندوق را صد درصد قرض‌الحسنه اعلام کرد و گفت: این صندوق به هیچ وجه به پرسنل خود ریالی تسهیلات پرداخت نمی‌کند و با اعتمادی که عموم مردم به این صندوق کردند، در حال حاضر بیش از هشت میلیون نفر عضو صندوق را شاهد هستیم.

بختیاری افزود: آثار و برکات این صندوق در سال‌های اخیر مشخص شده به طوری که در مجموع ۲ میلیون نفر نیازمند از تسهیلات صد درصد قرض‌الحسنه این صندوق استفاده کردند.

وی پرداختی صندوق را برای این ۲ میلیون نفر، ۱۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: در زمینه مسکن ۱۶۱ هزار نفر از تسهیلات این صندوق بهره‌مند شدند که مبلغ پرداختی نیز یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است.

بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال ۱۹۵ هزار نفر وام اشتغال دریافت کردند که ارزش ریالی این تسهیلات سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی حمایت از فعالیت‌های فرهنگی با اولویت پرداخت شهریه و هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان را یادآور شد و اضافه کرد: صندوق امداد ولایت برای ۲۶ هزار نفر در این حوزه تسهیلاتی به ارزش ۲۱۰ میلیارد تومان پرداخت کرده است.

بختیاری بالاترین پرداختی تسهیلات را در حوزه کمک‌های حمایتی یادآور شد و بیان کرد: یک میلیون و ۶۱۸ هزار نفر نیز در این حوزه از صندوق وام قرض‌الحسنه گرفتند که ارزش آن ۱۰ هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان بوده است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: معوقات این صندوق در حال حاضر به کمتر از ۱.۵ درصد رسیده و امسال تلاشمان بر این است تا این میزان را به کمتر از یک درصد برسانیم.

بختیاری تصریح کرد: در سال گذشته نیز در حوزه مسکن برای ۳۱ هزار نفر وام مسکن قرض‌الحسنه به مبلغ ۵۳۲ میلیارد تومان از طریق صندوق پرداخت شده است.

وی گفت: در حوزه اشتغال سال گذشته ۳۱ هزار و ۸۰۱ مورد تسهیلات قرض‌الحسنه از طریق این صندوق پرداخت شده که مبلغ آن ۸۹۱ میلیارد تومان بوده است.

بختیاری افزود: در حوزه برنامه‌های فرهنگی و هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان ۶ هزار و ۳۳ نفر به ارزش ۷۰ میلیارد تومان از تسهیلات این صندوق استفاده کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حوزه حمایتی سال گذشته صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت برای ۲۷۱ هزار و ۳۸۴ نفر تسهیلات صد درصد قرض‌الحسنه پرداخت کرده که مبلغ آن سه هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان بوده است.

بختیاری عملکرد صندوق را در سال گذشته ۳۴۰ هزار و ۶۳۷ نفر پرداختی تسهیلات اعلام کرد و ادامه داد: ۸۰ درصد این تسهیلات برای دهک‌های اول تا سوم پرداخت شده است.

وی ارزش تسهیلات پرداختی این صندوق را در سال گذشته چهار هزار و ۶۲۳ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه اعلام کرد و گفت: از آن جایی که این وام نیکو ۱۸ برابر ثواب بیشتر دارد بسیاری از مردم راغب به مشارکت در این صندوق و دادن وام به شکل قرض نیکو هستند تا از ثواب و برکت آن استفاده کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ضرورت نشر این فرهنگ ارزشمند را از طریق رسانه‌ها یادآور شد و اضافه کرد: امیدواریم در تمام استان‌ها به ویژه استان اردبیل این صندوق فعالیتی ارزنده در حمایت از نیازمندان داشته باشد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر