مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه به بیماران نیازمند برای تأمین دارو از طریق شعب جمعیت هلال احمر شهرستان‌ها پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حمید قویدل بعد از ظهر جمعه در سفر به شهرستان بیله‌سوار و بازدید از پایگاه‌های امداد و نجات بین راهی این شهرستان اظهار کرد: در بهمن ماه امسال جذب درجه ایثار در جمعیت هلال احمر کشور در دستور کار خواهد بود.

وی تصریح کرد: بالغ بر ۱۰ هزار نیرو از طریق آزمون علمی و عملی در کشور جذب خواهند شد که نیاز است افراد دارای شرایط شرکت در این آزمون، از لحاظ علمی و عملی تقویت شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به فعالیت‌های مناسب پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و انبار امدادی شهرستان بیله‌سوار گفت: با افزایش تجهیزات امداد و نجات پایگاه‌های این شهرستان، جمعیت هلال بیله‌سوار از لحاظ خودروی امدادی تقویت می‌شود.

قویدل افزود: مراحل جذب ۲۳ نفر از نجاتگران در استان در مرحله نهایی است و ۱۰ نیروی راننده نیز در استان به کارگیری می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حدود ۸۰ درصد حوادث و مخاطرات طبیعی در کشور در استان اردبیل اتفاق افتاده که آمادگی تیم‌ها و داوطلبان را می‌طلبد.

قویدل با بیان اینکه اعضای جوانان، امدادگران و داوطلبان همواره پشتیبان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در حوادث و بلایا هستند، اضافه کرد: تقویت این نیروها هم از بعد امداد و نجات و هم آموزش‌های میدانی در دستور کار است.

وی از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بیماران نیازمند برای تهیه دارو و روند درمان خبر داد و بیان کرد: این تسهیلات از طریق شعب جمعیت هلال احمر شهرستان‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: حوادث و مخاطرات پنج ساله شهرستان‌ها به منظور شناسایی و آمایش فعالیت‌ها و تجهیزات در دستور کار است و تیم‌های عملیاتی و مستقل در راستای مقابله با مخاطرات احتمالی در مناطق مختلف استان شناسایی و فعال می‌شوند.

انتهای پیام/