ابوالفضل کوهی‌فرد در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: بیشترین پرداختی تسهیلات در پروژه مسکن مهر متعلق به بانک مسکن است که در بین ۱۲ مدیریت هم درجه موفق به کسب رتبه ممتاز شدیم. وی پیشتازی بانک مسکن را در اجرا و تکمیل پروژه‌های مسکن به ویژه طرح نهضت ملی مسکن یادآور […]

ابوالفضل کوهی‌فرد در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: بیشترین پرداختی تسهیلات در پروژه مسکن مهر متعلق به بانک مسکن است که در بین ۱۲ مدیریت هم درجه موفق به کسب رتبه ممتاز شدیم.

وی پیشتازی بانک مسکن را در اجرا و تکمیل پروژه‌های مسکن به ویژه طرح نهضت ملی مسکن یادآور شد و تصریح کرد: هم راستا با سیاست دولت و در اجرای طرح نضت ملی مسکن، ما نیز آستین بالا زدیم تا به تولید چهار میلیون واحد مسکن در سطح کشور و به تناسب آن سهمیه سالانه استان کمک کنیم.

بانک‌های عامل موظف به پرداخت ۲۰ درصد تسهیلات اعطایی خود در حوزه مسکن هستند

مدیر شعب بانک مسکن اردبیل گفت: تمام بانک‌های عامل موظف شدند ۲۰ درصد تسهیلات اعطایی خود را در حوزه مسکن پرداخت کنند که در این زمینه بانک مسکن نیز در پنج ماهه امسال برای ۳۱۸ پروژه نهضت ملی مسکن بیش از هفت هزار و ۴۳۹ میلیارد ریال را پرداخت کرده است.

کوهی‌فرد افزود: از این تعداد تاکنون برای هشت هزار و ۵۰۰ واحد پرداخت تسهیلات به ارزش سه هزار میلیارد ریال محقق شده و پرداخت مابقی تسهیلات نیز در اولویت اصلی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: رقم تسهیلات پرداختی در مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان و شهرستان‌ها ۳۰۰ میلیون تومان به متقاضیان است که ۱۰ درصد این تسهیلات در زمان اجرای فنداسیون، ۴۰ درصد سقف و ستون، ۲۵ درصد سفت‌کاری و ۲۵ درصد نیز مراحل تکمیلی و پایانی پروژه پرداخت می‌شود.

کوهی‌فرد اضافه کرد: بانک مسکن برای بهسازی و بازسازی مساکن در بافت فرسوده نیز پرداخت تسهیلات را تا ۳۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد انجام می‌دهد که ۱۵۰ میلیون تومان آن با نرخ صفر درصد و ۱۵۰ میلیون تومان نیز با نرخ سود ۱۸ درصد است.

وی بیان کرد: در یک محاسبه کلی سود پرداختی از بابت ۳۰۰ میلیون تومان وام بافت فرسوده ۹ درصد بوده و امکان پرداخت تسهیلات بدون محدودیت برای متقاضیان فراهم آمده است.

کوهی‌فرد در ادامه سخنان خود اظهار کرد:‌ در طرح جهش تولید مسکن بازپرداخت تسهیلات ۱۷ ساله و در بافت فرسوده ۱۰ ساله است و ما در سال‌جاری برای ۳۵ پروژه در قالب ۱۹۳ واحد، پرداخت ۵۵۳ میلیارد ریال را شاهد بودیم.

تسهیلات برای بهسازی و بازسازی مساکن روستایی ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ پنج درصد است

وی تصریح کرد: اردبیل رتبه اول را در تسهیلات‌دهی در بین بانک‌های استان دارا است و ما متمایز از سایر بانک‌ها پرداخت تسهیلات را انجام می‌دهیم.

کوهی‌فرد در مورد پرداخت تسهیلات برای بهسازی و بازسازی مساکن روستایی گفت: رقم این تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ پنج درصد است که مسئولان قول دادند این میزان تسهیلات را تا ۲۰۰ میلیون تومان افزایش دهند.

وی افزود: بانک مسکن تلاش می‌کند تا در کمترین زمان و به صورت سفته زنجیره‌ای پرداخت تسهیلات را برای روستاییان انجام دهد تا امکان تأمین سرپناه برای خانواده‌ها فراهم آید.

کوهی‌فرد در مورد پرداخت تسهیلات در قالب تعمیر و خرید مسکن نیز خاطرنشان کرد: تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت تسهیلات به شکل اوراق برای متقاضیان وجود دارد و سعی ما بر این است تا به نحوی عمل کنیم تا زمینه حمایت بیشتر از متقاضیان فراهم آید.

مدیر شعب بانک مسکن اردبیل آمار پرداخت تسهیلات برای مساکن روستایی را چهار هزار و ۲۵۰ مورد در سال گذشته اعلام کرد و ادامه داد: به دلیل افزایش سقف تسهیلات پرداختی به روستاییان تا ۲۰۰ میلیون تومان، بسیاری از روستاییان منتظر پرداخت این تسهیلات هستند ولی انتظار داریم تا با بازپرداخت اقساط خود بانک مسکن را در پرداخت تسهیلات جدید به متقاضیان کمک کنند.

انتهای پیام/

منبع