فرهنگ، سرپرست صندوق کارآفرینی امید اردبیل گفت: در قالب قانون حمایت از اشتغال پایدار روستایی در استان، پرداخت تسهیلات به یک هزار و ۳۰۰ طرح تولیدی انجام شده است.

طهماسب فرهنگ در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک از سیاست‌های اصلی صندوق کارآفرینی امید است که در سال‌های اخیر به معنای واقعی نمود پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: از طریق منابع داخلی تلفیقی صندوق و توسعه کارآفرینی و همچنین منابع پرداختی از سوی دولت ما سعی کردیم طرح‌های کارآفرینی را مورد حمایت قرار دهیم که در سالجاری نیز این رویکرد با قوت در حال انجام است.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل افزود: در بحث اشتغال پایدار روستایی و عشایری در سه سال اخیر اقدامات مناسبی آغاز شده و در این مدت پرداخت تسهیلات به یک هزار و ۳۰۰ فقره درخواست تولیدی انجام و ۹۶ میلیارد تومان منابع به متقاضیان پرداخت شده است.

فرهنگ از اشتغال دو هزار و ۵۴ نفر در این زمینه خبر داد و بیان کرد: طرح‌های مختلف اشتغال روستایی در سامانه کارا به ثبت رسیده و طرح‌ها بعد از تائید برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در اختیار صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته است.

وی افزود: از محل منابع داخلی در سالجاری برای ۹۹۵ طرح ارائه شده بیش از ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل پرداخت تسهیلات استراتژی‌محور صندوق را با استفاده از منابع داخلی و اجرای طرح‌های مختلف خوداشتغالی یادآور و بیان کرد: این طرح‌های استراتژی‌محور شامل روستاهای بیکار، هر روستا یک محصول و همچنین صندوق‌های خرد زنان روستایی است که در هر سه حوزه استان اردبیل عملکرد مناسبی را داشته است.

فرهنگ ادامه داد: در دو روستای موئیل در مشگین‌شهر و سوها در نمین طرح روستای بدون بیکار اجرایی شده و زمینه اشتغال همه روستائیان و ریشه‌کنی بیکاری با اجرای طرح‌های تولیدی فراهم آمده است.

وی گفت: در این زمینه صندوق سه میلیارد تومان پرداخت تسهیلات انجام داده تا طرح‌های مصوب به نتیجه برسد.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل اظهار کرد: در قالب طرح هر روستا یک محصول به عنوان طرح موفق در برندق خلخال تولید بادام زمینی و فرآوری آن با پرداخت تسهیلاتی بالغ بر یک میلیارد و ۱۱۷ میلیون تومان به انجام رسیده است.

فرهنگ خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح صندوق خرد زنان روستایی نیز برای ۳۱۸ فقره طرح مصوب ۲۶ میلیارد تومان منابع پرداخت شده که این پرداختی‌ها در سه سال اخیر به انجام رسیده است.

وی افزود: با امضای تفاهمنامه با بسیج سازندگی، جهاد کشاورزی و نهادهای حمایتی در روستاها از زنان سرپرست خانوار در راستای اشتغال مولد و درآمدزایی حمایت‌های لازم انجام شده و همچنان پرداخت تسهیلات به طرح‌های متنوع در این بخش از بوم‌گردی گرفته تا تولید محصولات لبنی، احداث گلخانه‌های کوچک، تولید عسل، کشت گیاهان دارویی و اصلاح نژاد دام‌های سنگین و … انجام شده است.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل اضافه کرد: با عنایت استاندار اردبیل و سایر مسئولان پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از محل تبصره ۱۸ در اولویت این صندوق قرار گرفته تا با توجه به فعالیت صندوق در ۹ شهرستان و رویکرد حمایت از مشاغل خرد و کوچک سعی بر این است تا کارآفرینان مورد حمایت جدی قرار گیرند.

انتهای پیام/