به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، ولی‌اله خوش‌طینت شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد کنکور در اردبیل اظهار کرد: دانشگاه پیام نور در ۵۵ رشته محل در استان اردبیل دانشجو پذیرش می‌کند که جذب دانشجو در برخی از رشته‌ها از طریق کنکور و آزمون سراسری است. وی نمونه این رشته‌ها را حقوق، […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، ولی‌اله خوش‌طینت شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد کنکور در اردبیل اظهار کرد: دانشگاه پیام نور در ۵۵ رشته محل در استان اردبیل دانشجو پذیرش می‌کند که جذب دانشجو در برخی از رشته‌ها از طریق کنکور و آزمون سراسری است.

وی نمونه این رشته‌ها را حقوق، روانشناسی، علوم تربیتی و حسابداری عنوان کرد و گفت: در برخی از رشته‌ها نیز پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌شود و ملاک اصلی در این زمینه کسب نمرات آزمون سراسری نیست.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل تصریح کرد: ما پیشنهاد کردیم تا در چندین میان رشته جذب دانشجو از بین دانش‌آموزان مستعد در حوزه‌های علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی انجام شود که قطعاً در سال‌های آینده زمینه پذیرش دانشجو با سوابق تحصیلی بیشتر فراهم می‌آید.

خوش‌طینت افزود: جذب دانشجو در این دانشگاه به شکل ترکیبی، مجازی است و در کنار برگزاری کلاس‌های رفع اشکال، عمده کلاس‌ها در بستر فضای مجازی انجام می‌شود و سعی بر این است تا شرایط مطلوب تحصیل دانش‌آموزان فراهم آید.

وی ضرورت دقت نظر بیشتر در برگزاری آزمون نهایی و سلامت برپایی آزمون سراسری را یادآور شد و خاطرنشان کرد: امیدواریم پذیرش دانشجو از طریق سوابق تحصیلی شرایط مطلوبی را در گزینش بهترین نیروها فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در این جلسه رؤسای دانشگاه‌های استان اردبیل اعم از دانشگاه فنی و حرفه‌ای، محقق اردبیلی و دانشگاه علمی، کاربردی از ظرفیت این دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجو در رشته‌های متناسب با بازار کار با ظرفیت مطلوب خبر داده و از آموزش و پرورش خواستند تا با توجه به اعمال ۴۰ درصد سوابق تحصیلی، در برگزاری آزمون نهایی پایه دوازدهم مراقبت‌های لازم انجام شود تا برگزاری این آزمون با سلامت بیشتر همراه باشد.

در این جلسه تعدادی از پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت موضوع هدایت تحصیلی، افزایش سرانه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های استان، تغییر قطب‌بندی استان در آزمون سراسری، توجه به معیشت معلمان و کاهش دغدغه‌های آنها را در حوزه آموزشی و تربیتی، رفع تبعیض در توزیع امکانات آموزشی در مدارس روستایی و شهری، توجه به رشته‌های متناسب با نیاز بازار و همچنین افزایش روحیه امیدواری دانش‌آموزان و نشاط آنها را خواستار شدند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر