بازار، گروه استان ها: رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت در تاریخ ۲۴ و ۲۵ آذرماه سفری به خراسان جنوبی داشتند تا از نزدیک مسائل این استان مورد بررسی قرار دهند. همان طور که انتظار می‌رفت در این سفر مشکلات خشکسالی، بحث پروژه راه آهن مرکز استان و … مورد بررسی قرار گرفت […]

بازار، گروه استان ها: رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت در تاریخ ۲۴ و ۲۵ آذرماه سفری به خراسان جنوبی داشتند تا از نزدیک مسائل این استان مورد بررسی قرار دهند.

همان طور که انتظار می‌رفت در این سفر مشکلات خشکسالی، بحث پروژه راه آهن مرکز استان و … مورد بررسی قرار گرفت که امید است در توسعه استان نقش آفرین باشد.

اما به نظر می‌رسد که در این میان مشکلات حوزه پروازها و فرودگاه بیرجند و طبس مورد غفلت واقع و آنطور که شایسته است توسط مسئولان استانی در این سفر مطرح نشد.

از طرف دیگر هنوز از خراسان جنوبی به مقاصد شهرهای گردشگری چون قشم و کیش هیچ پروازی وجود ندارد در حالی که صاحب نظران و کارشناسان معتقدند که می توان با برنامه ریزی دقیق و حمایت از ایرلاین ها این پروازها را نیز راه اندازی کرد تا مردم خراسان جنوبی برای استفاده از سفرهوایی به جزایر جنوبی مجبور نباشند به مشهد یا کرمان سفر کنند.

به نظر می رسد هر چند برخی از مسائل چون زیرساخت های فرودگاه بیرجند مد نظر قرار گرفته است ولی باید برای مشکلاتی چون تعداد کم پروازها بیش از این تدبیر شود.

بازدید مسئولان کشوری از وضعیت فرودگاه بیرجند

به سراغ مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی رفتیم و از ایشان درباره این موضوع پرسیدم و مطرح کردیم که در این سفر مشکلات پروازی چه میزان مدنظر قرار گرفت.

عظیم طهماسبی در گفت و گو با به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر حضور داشتند و از فرودگاه بیرجند بازدید کردند و با تعدادی از ایرلاین‌ها نیز تماس داشتند.

وی بیان کرد: در این بازدید مشکلات فرودگاه‌ها و مسئله کمبود پروازها و… را مطرح کردیم.

پروژه توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند دهه فجر افتتاح می شود

مدیرکل فرودگاه های خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی نیز در بدو ورود به بیرجند از فرودگاه بیرجند و طرح توسعه ترمینال فرودگاه بازدید کردند، گفت: وزیر دستور افتتاح این پروژه و پروژه روشنایی باند فرودگاه طبس را صادر کردند.

طهماسبی اظهار کرد: پروژه توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان پیگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه ما در حوزه مسئولیتی خود یعنی فراهم کردن زیر ساخت های فرودگاه تلاش جدی داریم، افزود: اما در مورد تعداد کم پروازها باید نماینده های مجلس و مسئولان استانداری نیز پیگیر باشند.

راه اندازی پرواز به مقاصد گردشگری توجیه اقتصادی دارد

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی در پاسخ به این سؤال که انجام پرواز از بیرجند به مقصد شهرهای گردشگری چون کیش و قشم توجیه اقتصادی دارد، بیان کرد: وقتی ما مسافرینی داریم که از بیرجند به کرمان و مشهد می روند تا از آنجا به جزیره کیش و قشم بروند یعنی مسافر وجود دارد.

طهماسبی یادآور شد: آماری از شرکت هایی که تور گردشگری دارند، بگیرید تا متوجه شوید مردم ما برای سفر هوایی به جزایر جنوب به دیگر استان ها می روند و تعداد این تورها چقدر است.

وی افزود: اما نکته مهم این است که ایرلاین ها و شرکت های هواپیمایی نیز باید از سودهی این دسته پروازها اطمینان خاطر داشته باشند و از این جهت باید مورد حمایت ویژه قرار گیرند.

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی افزود: اگر ۸۰ درصد ظرفیت یک هواپیما تکمیل نشود آن پرواز برای شرکت هواپیمایی سوددهی ندارد.

طهماسبی گفت: از این جهت در صورت تمایل و برنامه ریزی برای راه اندازی پروازهای بیرجند به مقصد شهرهای گردشگری، در ابتدا باید شرکت های هواپیمایی از طُرق مختلف مورد حمایت قرار گیرند.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار