به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، فیروز ندائی شامگاه سه‌شنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت تأمین منابع آب در شبکه آبیاری دشت مغان اظهار کرد: با توجه به تداوم خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها کشاورزان باید از کشت و زرع زودهنگام پاییزه خودداری کنند چرا که امکان تأمین آب برای اراضی کشت شده زودهنگام را نداریم. […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، فیروز ندائی شامگاه سه‌شنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت تأمین منابع آب در شبکه آبیاری دشت مغان اظهار کرد: با توجه به تداوم خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها کشاورزان باید از کشت و زرع زودهنگام پاییزه خودداری کنند چرا که امکان تأمین آب برای اراضی کشت شده زودهنگام را نداریم.

وی تصریح کرد: ما در حال حاضر در شبکه آبیاری دشت مغان با کاهش ورودی آب به شبکه و همچنین سد ارس و خداآفرین روبه‌رو هستیم که کاهش شدید بارندگی‌ها ورود آب به این حوزه آبریز را به شدت کاهش داده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: نصف آب به نسبت سال گذشته در همین ایام ما منابع آب در این شبکه را شاهد هستیم و نمی‌توانیم برای کشت دوم کشاورزان در فصل تابستان تأمین آب را داشته باشیم که در این وضعیت شایسته نیست کشت زودهنگام پاییزه نیز بر دامنه مشکلات بیفزاید.

ندائی از کشاورزان خواست تا کشت و زرع خود را به اواسط پاییز موکول کنند تا با مشاهده شرایط جوی در اوایل پاییز در مورد تأمین منابع آب تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: به احتمال زیاد در ماه‌های پايگاه خبري تحليلي آذرمغان و آبان کاهش بارندگی‌ها تداوم پیدا کند و به احتمال زیاد در آذرماه آغاز بارش‌های پاییزی و زمستانی را شاهد باشیم که این روند اصلاً وضعیت خوبی را برای کشت و زرع سال زراعی آینده و تأمین منابع آب برای ما ترسیم نمی‌کند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل خاطر نشان کرد: امیدواریم با همکاری خود کشاورزان و با کشت بهنگام و کارشناسی شده به سمتی حرکت کنیم تا مشکلات و دغدغه‌ها کاهش یافته و بهبود تولید را در فصل زراعی آینده به نظاره بنشینیم.

انتهای پیام/

منبع