رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مشگین‌شهر گفت: با برنامه ریزی های انجام شده پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در مسیر مشگین‌شهر_اهر ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، محمد مظفری عصر شنبه در نشست با خبرنگاران در مشگین‌شهر اظهار کرد: با توجه به نبود زیرساخت‌های مناسب و باریک بودن جاده در مسیر مشگین‌شهر_اهر به منظور جلوگیری از رویدادها و حوادث جاده‌ای پایگاه امداد و نجات در این مسیر احداث می‌شود.

وی گفت: پایگاه امداد و نجات در منطقه‌ای داز روستای شعبان جنب روستای علمدار از محل اعتبارات استانی، شهرستانی و نیز کمک‌های خیرخواهانه خیرین در سال ۱۴۰۱ کلنگ زنی می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر مشگین‌شهر با اشاره به کوهستانی بودن منطقه و رغبت گردشگران ورزشی به کوهنوردی و مسافرت به این شهرستان بیان کرد: در حوزه امداد و نجات طی ۴۰۰ حادثه خطرناک در ۱۰ سال اخیر ۱۰۰ نفر فوت شدند که انتظار داریم با عنایت مسئولان و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در مسیرهای پرخطر و خصوصاً راه اندازی کمپ اظطراری نجات در شابیل حوادث خطرناک کاهش یابد.

مظفری با اشاره به فعالیت جمعیت هلال احمر در حوزه مددکاری افزود: امسال ۳۰۰ میلیون تومان توسط خیرین برای ۲۳۶ نفر از افراد نیازمند اختصاص داده شد که با توجه به فرا رسیدن عید نوروز و تداوم کمک‌های خیران تا پایان سال این رقم به ۴۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

وی از مسئولان شهرستانی در جهت تجهیز امکانات امداد و نجات کمک خواست و تصریح کرد: در حال حاضر جمعیت هلال احمر با توجه به نقشه توپوگرافی شهرستان، کوهستانی و برفی بودن ارتفاعات نیازمند خودروی لوجستیک اسنومبیل و آرگو است که بتوانیم در مواقع برف و یخبندان در مسیرهای کوهستانی تردد کنیم و امداد و نجات را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهیم.

انتهای پیام/