به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، محمد مجرد شامگاه سه‌شنبه در جریان دستگیری صیادان متخلف در پارس‌آباد اظهار کرد: ۲ صیاد متخلف که اقدام به صید غیرمجاز ماهی در این شهرستان کرده بودند، در پی سرکشی مأموران حفاظت محیط زیست دستگیر شدند. وی تصریح کرد: مأموران یگان حفاظت این شهرستان در جریان پایش و کنترل […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، محمد مجرد شامگاه سه‌شنبه در جریان دستگیری صیادان متخلف در پارس‌آباد اظهار کرد: ۲ صیاد متخلف که اقدام به صید غیرمجاز ماهی در این شهرستان کرده بودند، در پی سرکشی مأموران حفاظت محیط زیست دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: مأموران یگان حفاظت این شهرستان در جریان پایش و کنترل زیستگاه‌ها و منابع آبی تحت مدیریت، موفق به دستگیری ۲ صیاد متخلف که اقدام به صید غیرمجاز ماهی با استفاده از شوکر کرده بودند، شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پارس‌آباد گفت: از این متخلفان لاشه ۲۲ قطعه ماهی از نوع سیاه ماهی، کپور، زردپر، اسبله، ادوات صید و یک عدد افزاینده ولتاژ برق کشف و ضبط شد.

مجرد افزود: این ۲ صیاد غیرمجاز و متخلف با تشکیل پرونده برای رسیدگی و سیر مراحل قانونی تحویل سیستم قضائی شدند.

وی از پایش مداوم و شبانه‌روزی مناطق و زیستگاه‌های تحت مدیریت توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

مجرد با بیان اینکه صید غیرمجاز از اصلی‌ترین تهدیدات تنوع زیستی آبزیان است، اضافه کرد: صید غیرمجاز به تنوع زیستی گونه‌های بومی آسیب زده و سبب اختلال در اکوسیستم‌های طبیعی رودخانه و کاهش جمعیت آبزیان می‌شود و برای همین هرگونه صید ماهی رودخانه‌ای ممنوع است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس‌آباد از برخورد قاطع مأموران یگان حفاظت محیط زیست و محیط‌بانان با افراد متخلف و سوء‌استفاده‌کنندگان از محیط زیست خبر داد و از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و تخلف مراتب را از طریق شماره تماس ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/

منبع