به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، استاندار اردبیل عصر سه‌شنبه در مراسم افتتاح پانزدهمین بیمارستان بستری بیماران کرونایی در اردبیل به همت بهداری سپاه اظهار کرد: این بیمارستان در کنار بیمارستان امام رضا اردبیل راه‌اندازی می‌شود تا امکان ارائه خدمات به مجموعه مبتلایان به ویروس منحوس کرونا فراهم آید. اکبر بهنام‌جو با قدردانی از همراهی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، استاندار اردبیل عصر سه‌شنبه در مراسم افتتاح پانزدهمین بیمارستان بستری بیماران کرونایی در اردبیل به همت بهداری سپاه اظهار کرد: این بیمارستان در کنار بیمارستان امام رضا اردبیل راه‌اندازی می‌شود تا امکان ارائه خدمات به مجموعه مبتلایان به ویروس منحوس کرونا فراهم آید.

اکبر بهنام‌جو با قدردانی از همراهی مجموعه سپاه و بسیج استان در مهار کرونا در پیک‌های اول تا پنجم تصریح کرد: با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نتایجی مثبت در این بخش به دست آمده و همچنان سعی بر این است تا از ظرفیت‌های بسیجیان در محلات و مناطق مختلف برای مهار کرونا استفاده شود.

وی استمداد مسئولان استانی را از ستاد کل نیروهای مسلح برای کمک به مهار کرونا در این استان یادآور شد و گفت: قطعاً با راه‌اندازی این بیمارستان و افزایش تخت‌های آی. سی.یو و بستری بیماران کرونایی تا ۴۷ تخت به راحتی می‌توانیم خدماتی مناسب برای بیماران بستری که رو به افزایش است، فراهم کنیم.

استاندار اردبیل تنها راه کنترل پیک پنجم را همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرد و افزود: ۸۴ نفر از کادر درمانی سپاه در کنار مدافعان سلامت سعی می‌کنند تا زمینه بهبود شرایط بیماران کرونایی را فراهم کرده و به مهار پیک پنجم کمک کنند.

بهنام‌جو خطرناک بودن خیز پنجم را با بستری و فوتی‌های زیادتر نسبت به پیک‌های قبلی یادآور شد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۸۶۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که روزانه ۱۵۰ تا ۱۷۰ بیمار جدید نیز به این تعداد افزوده می‌شود و در کنار آن بیش از یک‌هزار و ۱۹ نفر نیز خدمات سرپایی دریافت می‌کنند.

وی به بدحال بودن ۱۲۱ بیمار کرونایی نیز در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: در کنار خیز خطرناک پنجم و گسترش ویروس دلتا، سعی بر این است تا واکسیناسیون نیز در مناطق مختلف استان سرعت بگیرد که در این شرایط امیدواریم در شهرها متولدین ۱۳۵۰ به بالاتر و روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر متولدین ۱۳۶۰ به بالاتر نسبت به واکسیناسیون و ایجاد ایمنی بیشتر اقدام کنند.

استاندار اردبیل همچنین به برآورد پزشکان در مورد خیز پنجم و فروکش کردن آمار بستری‌ها در این خیز اشاره کرد و گفت: تحلیل‌ها نشان می‌دهد که تا ۱۰ روز آینده سیر صعودی و افزایشی بیماران کرونایی در سطح کشور و استان اردبیل اتفاق می‌افتد و بعد از سپری شدن این مدت احتمال کاهش و سیر نزولی وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع