به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از پایگاه پان آرمنیان، نخست وزیر ارمنستان خروج فوری نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان از خاک این کشور را خواستار شد. «نیکول پاشینیان» در دیدار با «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا در نیویورک بر لزوم خروج فوری نیروهای جمهوری آذربایجان از خاک ارمنستان تاکید کرد. نخست‌وزیر ارمنستان در […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از پایگاه پان آرمنیان، نخست وزیر ارمنستان خروج فوری نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان از خاک این کشور را خواستار شد.

«نیکول پاشینیان» در دیدار با «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا در نیویورک بر لزوم خروج فوری نیروهای جمهوری آذربایجان از خاک ارمنستان تاکید کرد.

نخست‌وزیر ارمنستان در این دیدار، درگیری نظامی جمهوری آذربایجان علیه ارمنستان را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این اقدام موجب اشغال سرزمین‌های ارمنستان از سوی (جمهوری) آذربایجان شده است.

دفتر نخست وزیری ارمنستان در تشریح محورهای این دیدار اعلام کرد که پاشینیان بر لزوم ارزیابی‌های شفاف و دقیق جامعه جهانی از جمله اتحادیه اروپا از تجاوز جمهوری آذربایجان به خاک ارمنستان و لزوم خروج فوری واحدهای نظامی جمهوری آذربایجان از خاک ایروان تاکید کرد.

نخست وزیر ارمنستان همچنین به مواردی از نقض قوانین بین المللی از سوی جمهوری آذربایجان و نیز هدف قرار دادن جمعیت غیرنظامی و زیرساخت ها پرداخت.

رئیس شورای اروپا نیز از تشدید تنش در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان ابراز نگرانی کرد و بر اهمیت حل مشکلات میان دو کشور همسایه از طریق مذاکرات و گفتگو تاکید کرد.

دور جدید درگیری‌ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان هفته گذشته آغاز شد.

به گفته «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، در دور جدید درگیری‌ها، حداقل ۱۰۵ سرباز ارمنی کشته شدند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز اعلام کرد که ۵۰ نظامی این کشور در این درگیری‌ها کشته شدند.

انتهای پیام/

منبع