حجت‌الاسلام میثم فیاضی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، مهم‌ترین رمز موفقیت یک کاندیدا را صداقت او عنوان و اظهار کرد: یک کاندیدا و داوطلب چه در منصب شورای شهر، چه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و چه ریاست جمهوری اگر هدف والای موفقیت را در سر دارد باید حتماً با مردم با […]

حجت‌الاسلام میثم فیاضی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، مهم‌ترین رمز موفقیت یک کاندیدا را صداقت او عنوان و اظهار کرد: یک کاندیدا و داوطلب چه در منصب شورای شهر، چه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و چه ریاست جمهوری اگر هدف والای موفقیت را در سر دارد باید حتماً با مردم با صداقت رفتار کرده و در قبل برنامه‌های خود پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اهمیت شفافیت و بیان حقایق به مردم در بحث اعتمادسازی دو جانبه افزود: همانطور که کاندیداها برای حضور مردم در موعد انتخابات در پای صندوق‌های رأی اطمینان خاطر دارند باید به همان اندازه سهم خود را ادا کرده و با شفافیت و صادقت قدم پیش بگذارند چرا که اعتماد بین نهادهای دولتی و مردم باید یک اعتماد و باور دو جانبه باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان تصریح کرد: در قدم بعدی رسیدن به درجه بالای محبوبیت و مقبولیت از سوی کاندیدا در انظار عمومی، داشتن برنامه مستمر و مدون در کنار شفافیت و پاسخگویی است، یعنی یک داوطلب باید برنامه‌هایی را صرفاً در دایره اختیارات و آگاهی‌های خود پیش‌بینی و ترسیم کرده و در فردای روز که از سوی مردم به عنوان منصب‌دار نهاد دولتی و شهری انتخاب شد بتواند از برنامه‌های اصولی خود دفاع و برای پیشبرد آنان تلاش کند.

حجت‌الاسلام فیاضی به مطالبه‌گری مردم از کاندیداها اشاره و اذعان کرد: اگر مردم به هنگام مطالبه‌گری فردی مدبر و پاسخگو را در مقابل خود ببینند بی‌شک ریشه اعتماد عمومی به آن شخص به آسانی تخریب و منحل نمی‌شود و چه بسا که ممکن است این داوطلب به دلیل مقبولیت خود در بین دیگر افراد در ادوار بعدی هم برای بکارگیری در امور مختلف شهری و مدیریتی از سوی مردم انتخاب و به کار گرفته شود.

به گفته وی شفافیت کاندیداهای شورای اسلامی شهر در دو وجهه منافعی را در پی دارد که در اولین قدم منافع این اقدامات و پاسخگویی صریح عاید خود کاندیدا شده و او را به اوج موفقیت نزدیک‌تر می‌کند و در وهله بعدی این افراد نمایندگان نظام در کنار مردم تلقی می‌شوند، پس میزان شفافیت کاندیداها با بحث حفظ آبروی نظام در ارتباط مستقیم است.

این مسئول یادآور شد: از آنجا که پارلمان محلی در واقع نقطه تلاقی اهداف مدیریتی شورای شهر و مشارکت مردمی در مدیریت این مباحث بوده، باید رابطه کاندیداها با مردم در این پارلمان به مراتب بسیار بالاتر از سایر موارد باشد چرا که این پارلمان به عنوان یکی از ملموس‌ترین نهادهای شهری در همه مراکز شهرهاست.

شفافیت باید در تمامی عرصه‌ها تجلی یابد

حجت‌الاسلام فیاضی با اشاره به اینکه شفافیت باید در تمامی عرصه‌ها تجلی یابد، افزود: این خصلت نیکو باید در تمامی عرصه‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خود را نشان داده و نهایتاً سبب جلب مشارکت حداکثری باشد.

وی با تاکید بر اهمیت گفتمان‌سازی پاسخگویی و شفافیت در جامعه گفت: زمانی پارلمان شهری به سلامت کامل دست می‌یابد که این پارمان‌ها در نقاط مختلف کشور نسبت به صداقت و شفاف‌گرایی اهتمام ویژه داشته و از این ظرفیت به وجود آمده در راستای حل مشکلات شهری مردم بهره‌مند شوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان تصریح کرد: وقتی یک فرد اختیارات و مسئولیت‌هایی را عهده‌دار می‌شود باید آن را به صورت دقیق و طبق فرموده دین و به موازات قوانین جمهوری اسلامی ایران انجام دهد که بی‌شک خارج از این چارچوب به عنوان خیانت به مردم محسوب و نکوهش می‌شود.

فیاضی قدرت سنجش در مسئولان را بسیار مهم دانست و گفت: یک مسئول خوب ابتدا باید یک کاندیدای پاسخگو و شفاف باشد و در عین حال که با شفافیت به سمت جلو حرکت می‌کند قدرت سنجش برنامه‌ها و تصمیمات کلان شهری را داشته و در راستای مدیریت امور شهری گام‌های مثبتی بردارد.

وی به اقدام راه‌اندازی جنبش «ازما» اشاره و اظهار کرد: این اقدام بزرگترین اقدام انتخاباتی کشور با مشارکت مستقیم کاندیداها و معرفی شاخص‌تری و اصلح‌ترین آن‌ها به مردم است که ما قدردان بانیان این پویش و جنبش عظیم ملی هستیم و امید داریم به همان میزان که کاندیداها باید پایبند به شفافیت باشند، رسانه‌های محلی ما نیز این مهم را در دستور کار خود قرار دهند چرا که نقش رسانه‌ها در این زمینه بسیار خطیر و حیاتی است.

این مسئول صداقت رسانه‌ها را مؤثر در کاهش چالش‌های انتخاباتی عنوان و اذعان کرد: جنبش «ازما» یک قدم مثبت در اثبات شفافیت رسانه‌ها و اهمیت گفتمان پاسخگویی است و امید داریم نتیجه این اقدامات منجر به انتخاب افرادی شایسته در جایگاه اعضای شورای شهر اردبیل باشد.

جنبش «ازما» یک حرکت ملی با مشارکت کاندیداها و داوطلبان شوراهای اسلامی شهر است که با سه مؤلفه اساسی اهداف خود را دنبال می‌کند که پاسخگویی، شفافیت و اثبات شایستگی این اهداف هستند.

در این طرح ملی کاندیداها بعد از ثبت‌نام در سایت ازما به نشانی http://azmaa.net می‌توانند مصاحبه تخصصی را نیز پشت سر گذاشته و به عنوان فرد شاخص برای ورود به عرصه رقابت به جامعه شهری معرفی شوند.

انتهای پیام/

منبع