پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از فارس: ضدانقلاب باز هم برای چند روز آینده فراخوان داده است و طبق روال سابق رسانه‌های سعودی و انگلیسی متولی تبلیغات این فراخوان‌ها شده‌اند. اما یک ویژگی در این فراخوان‌ها مشهود است و آن اینکه ضدانقلاب چندوقتی است تصمیم گرفته اغتشاشات را از میادین بزرگ شهر به محلات […]

پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از فارس: ضدانقلاب باز هم برای چند روز آینده فراخوان داده است و طبق روال سابق رسانه‌های سعودی و انگلیسی متولی تبلیغات این فراخوان‌ها شده‌اند. اما یک ویژگی در این فراخوان‌ها مشهود است و آن اینکه ضدانقلاب چندوقتی است تصمیم گرفته اغتشاشات را از میادین بزرگ شهر به محلات جابجا کند. 

برای فهم علت این ماجرا توجه به ۲ نکته ضروری است:

اول اینکه ضدانقلاب از ابتدای این اغتشاشات با خشونت زیادی وارد میدان شد که تقریبا در تاریخ بعد از انقلاب این میزان از خشونت آنهم از ابتدای اغتشاشات بی نظیر است.

دوم اینکه ضدانقلاب بهانه اغتشاشات را یک امر دینی و باور قلبی مردم انتخاب کرد. مردم ایران نسبت به دین اسلام اعتقاد عمیقی دارند و بهانه قرار دادن حجاب به عنوان یک واجب شرعی برای جریان سازی اجتماعی قطعا در جامعه دینی ایران نمی توانست مردم را علیه حاکمیت تحریک کند.

همین دو اشتباه بزرگ باعث شد مردم با فراخوان های ضدانقلاب همراهی نکنند و ضدانقلاب در التهاب آفرینی با بی‌اعتنایی مردم مواجه شود. ضدانقلاب برای جبران کاستی‌هایی که ناشی از دو مولفه بالا ایجاد شده بود تلاش کرد از دو مسیر اصلی همچنان مردم را تحریک کرده و به خیابان بکشاند:

یکم: ترفند دروغ گویی و دوم: ترفند کشته سازی

اما مشت جریان برانداز باز شد و ترفندهای این جریان یکی پس از دیگری لو رفت. انتشار آمار ۳۸ هزار دروغ در ۴۵ روز و رو شدن پرونده ۴۰ فوتی هفته های گذشته که ضدانقلاب تلاش کرده بود فوت آنها را گردن نظام بیاندازد بدبینی مردم به این جریان را مضاعف کرد.

از طرفی رویکرد مدارای نظام با فضای تندی که ایجاد شده بود سبب شد مردم به مرور خود به اغراض ضدانقلاب و مدعیان «زن، زندگی، آزادی» بیشتر پی ببرند و از همراهی با این جریان حذر کنند.

چرا ضدانقلاب به فراخوان‌های محلات روی آورد؟

عدم همراهی مردم باعث شد ضدانقلاب نتواند تجمعات گسترده‌ای را تدارک ببیند. فراخوان هایی که با تبلیغات رسانه های سعودی و انگلیسی با تمام توان تبلیغ می شدند هم نتوانست اعتماد مردم را جلب کنند و چنین شد که ضدانقلاب از ایجاد اغتشاشات گسترده نا امید شود. فیلم و تصویر میادین خالی در اوج فراخوان های ضدانقلاب حیثیتی برای ضدانقلاب باقی نگذاشت و این جریان از اواخر آبان، چاره را تنها در این دید که با ژست خلاقانه بخواهد فراخوان های خود را از میادین بزرگ به محلات جابجا کند.

فراخوان برای محلات یک ویژگی مهم دارد و آن اینکه با یک گروه کوچک تخریب گر می توان در یک شب همزمان در ۱۰ ها محله شهر عملیات تخریبی انجام داد و ادعا کرد در محلات مختلف مردم با اغتشاشات همراهی کردند. هیچ کسی هم انتظار یک تصویر از جمعیت انبوه ندارد. 

این ترفند را می توان آخرین ابتکار ضدانقلاب برای پر کردن خلا عدم همراهی مردم تعبیر کرد.

پایان پیام/

 





منبع خبر: فارس