به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از اسپوتنیک، در حالی که گزارشها از وقوع انفجاری بزرگ در دریای خزر در روز یکشنبه خبر می‌دهند، برخی گزارشهای اولیه دلیل وقوع این انفجار را به یک سکوی استخراج نفت ساحلی مرتبط دانستند. اما ساعاتی بعد، شرکت نفت ملی جمهوری آذربایجان (SOCAR) در بیانیه‌ای اعلام کرد […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از اسپوتنیک، در حالی که گزارشها از وقوع انفجاری بزرگ در دریای خزر در روز یکشنبه خبر می‌دهند، برخی گزارشهای اولیه دلیل وقوع این انفجار را به یک سکوی استخراج نفت ساحلی مرتبط دانستند.

اما ساعاتی بعد، شرکت نفت ملی جمهوری آذربایجان (SOCAR) در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ‌گونه حادثه‌ای مرتبط با این انفجار در سکوهای نفتی در داخل دریا ثبت نشده است.

این در حالی است که وزارت محیط زیست این کشور اعلام کرد که دلیل وقوع این انفجار در دست بررسی است و این گمان اولیه وجود دارد که فوران آتشفشان دلیل این انفجار بوده است.

مدیر سازمان زمین شناسی آذربایجان نیز دلیل انفجار را فعالیت‌های آتشفشان‌های گِلی پ / گِلفشان‌های بستر دریای خزر اعلام کرد.

انفجار و شعله فقط چند دقیقه قابل رؤیت بوده و به سرعت محو شده است. این مسئله احتمال انفجار در یک سکوی گازی را به شدت کاهش می‌دهد

انتهای پیام/

منبع