گروه استانها؛ بازار: مِسینو تولیدکننده انواع لوازم دکوری، آشپزخانه، سرو و پذیرایی و غیره با مس، سنگ و مس، شیشه و مس است که همه محصولات آن به صورت دست ساز و تمام چکشی با شمس خالص مس تولید می شود. علاوه بر زیبایی خاص و درخشش بی نظیر این ظروف دست سازه دارای ضخامت […]

گروه استانها؛ بازار: مِسینو تولیدکننده انواع لوازم دکوری، آشپزخانه، سرو و پذیرایی و غیره با مس، سنگ و مس، شیشه و مس است که همه محصولات آن به صورت دست ساز و تمام چکشی با شمس خالص مس تولید می شود. علاوه بر زیبایی خاص و درخشش بی نظیر این ظروف دست سازه دارای ضخامت استاندارد است و همه این ویژگی ها در کنار هم باعث شده محصولات این شرکت بین کشورهای همسایه جای خاصی پیدا کند.

گفتگوی بازار با وحید بابایی مدیر عامل شرکت مسینو را با هم می خوانیم.

*از تولیدات خود بگویید و اینکه چطور محصولات شما متفاوت از دیگر ظروف مسی است؟

این مجموعه از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده ما در ابتدا با مشاهده بازار مس دیدیم که ظرف بسیار ساده ای در بازار است و طراحی های خاصی ندارد و با به کار بردن خلاقیت طراحی های خاصی انجام دادیم تا ظروف متنوعی وارد بازار شود صنعت مس رو به صنعت ظروفی می‌رفت که تماما با دستگاه شروع به تولید می‌کرد، ما خواستیم که دست ساز بودن صنعت مس گری را دوباره احیا کنیم در واقع میراث دار نیاکانمان و صنعتی که برای خود قرب خاصی در ایران داشته، باشیم.

*اخیرا به دلیل افزایش قیمت تهیه مس سخت شده، افزایش قیمت مس و تهیه مواد اولیه چه مقدار برای شما مشکل ساز شده؟

طی چند سال گذشته در رابطه با مواد اولیه مان بسیار محدودیت داشتیم و اذیت شدیم با اینکه خودمان در شهر کرمان و رفسنجان معدن مس باهنر را داریم ولی متاسفانه هر روز و هر ثانیه تغییر قیمت داریم و فراهم کردن این مواد اولیه ای که ایران محدود دارد خیلی سخت است و معضل بسیار بدی است و اگر این معضل برای ما و کسانی که در این صنعت مشغول به کار هستند برطرف شود کمک بزرگی به ما می شود و ما می توانیم در این صنعت توسعه های بهتری بدهیم.

*تابحال برای خرید مس از بورس اقدام کردید یا صرفه ای برایتان ندارد؟

بورس حجم بالایی را قابل فروش می‌گذارد و تولید ما آنقدر بالا نیست که تناژ بالای صد تن در ماه خرید کنیم تا وارد بورس شویم و ما توانایی آن را نداریم تا از بورس خرید کنیم. فکر نمی کنم کارخانه ای در ایران باشد که با این مقدار در ماه بتواند خرید را از بورس انجام دهد.

*در زمینه کاری تان بازاریابی خارجی هم داشتید یا برای صادرات هدف گذاری کرده اید؟

بله، ما در نمایشگاه خارجی شرکت کردیم و برنامه داریم که به کشور های دیگر صادرات انجام دهیم ولی این کار زیر ساخت های خود را می خواهد. البته یک مقداری به صورت غیر مستقیم و محدود صادرات داریم. به دلیل تبادل مالی و تحریم های موجود نمی‌توانیم این روابط را ایجاد کنیم و به مشکل می‌خوریم ولی در نهایت در حال آماده سازی زیرساختهای آن هستیم تا انشاءالله هر چه زودتر صادرات را با تعداد بالاتر انجام دهیم.

*صادرات غیر مستقیم را خودتان ارسال کردید یا از طریق واسطه بوده؟

هم از طریق واسه محصولات را ارسال کردیم هم خودمان در نمایشگاه های خارج از کشور شرکت کردیم و به صورت مستقیم برای آنها ارسال داشتیم. در اروپا از ظروف مسی بسیار استقبال می‌کنند چون واقعا هنر را می شناسند و علاقه خاصی به هنر دارند و احترام می‌گذارند.

در حاشیه خلیج فارس زمانی که ما در نمایشگاه های خارجی شرکت می‌کنیم به واسطه اینکه کارهای این شرکت خلاقانه هست و طرح های خاص و منحصر به فرد دارد، حتی کشور های ترکیه و هندوستان که در این زمینه در حال فعالیت هستند محصولات مارا می‌بینند علاقه مند می شوند و برایشان تعجب آور است. در حقیقت به دلیل منحصر به فرد بودن محصولات ما، قابلیت بالایی داریم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار