شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: تداوم وضعیت غیرمتعادل کرونا در استان اردبیل علل مختلفی می‌تواند داشته باشد که یکی از دلایل واضح آن عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پایبندی به شیوه‌نامه بهداشتی است که متأسفانه آمارها حاکی از افت شدید سرانه رعایت نکات […]

شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: تداوم وضعیت غیرمتعادل کرونا در استان اردبیل علل مختلفی می‌تواند داشته باشد که یکی از دلایل واضح آن عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پایبندی به شیوه‌نامه بهداشتی است که متأسفانه آمارها حاکی از افت شدید سرانه رعایت نکات بهداشتی مربوط به بیماری کرونا در استان اردبیل دارد.

وی با اشاره به آمار بستری‌های کرونا در استان افزود: در شبانه‌روز گذشته با مراجعه و بستری ۲۷ بیمار دیگر آمار کل بستری‌ها به ۱۴۸ نفر رسید که این آمار در یک هفته اخیر به طور میانگین ۲۵ نفر در روز برآورد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به تعداد بیماران بدحال تحت مراقبت اشاره و اذعان کرد: در حال‌حاضر ۳۶ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان تحت مراقبت و تداوی هستند.

حبیب‌زاده ادامه داد: متأسفانه آمار فوتی‌ها از چند روز گذشته روند رو به رشدی به خود گرفته است که در ۲۴ ساعت گذشته شاهد فوت ۳ نفر دیگر از هم‌استانی‌های خود بودیم که با جان باختن این تعداد از بیماران کرونا آمار کل جان باختگان در استان بر اثر ابتلاء به این بیماری به ۲ هزار و ۵۹۷ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از بهبودی ۳۳ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: روند بهبودیافتگان بیماران کرونایی در استان وضعیتی مطلوب دارد.

به گفته وی و براساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های مشگین شهر، پارس آباد و بیله سوار در وضعیت زرد و شهرستانهای اردبیل، خلخال، گرمی، نیر، اصلاندوز، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به آمار واکسیناسیون در استان نیز اشاره و اضافه کرد: روند واکسیناسیون برای تمامی سنین در نقاط مختلف استان ادامه داشته و تا به امروز ۸۹۵ هزار و ۴۸۰ دز در نوبت اول، ۷۵۲ هزار و ۸۶۰ دز در نوبت دوم و ۲۴ هزار و ۹۷۶ دز در نوبت سوم و در مجموع یک میلیون و ۶۷۳ هزار و ۳۱۶ دز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

انتهای پیام/

منبع