سیاوش محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: پیش‌بینی‌های دهه‌های گذشته از مورد خشکسالی و روند کم بارشی تحقق پیدا کرده و ما امروز با وسعت بیشتری از این آسیب روبه‌رو هستیم. وی تصریح کرد: ۹۸ درصد مساحت استان اردبیل درگیر درجاتی از خشکسالی است که گستردگی آن را در اکثر مناطق […]

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: پیش‌بینی‌های دهه‌های گذشته از مورد خشکسالی و روند کم بارشی تحقق پیدا کرده و ما امروز با وسعت بیشتری از این آسیب روبه‌رو هستیم.

وی تصریح کرد: ۹۸ درصد مساحت استان اردبیل درگیر درجاتی از خشکسالی است که گستردگی آن را در اکثر مناطق استان اردبیل شاهد هستیم.

مدیرکل هواشناسی اردبیل گفت: تنها ۱.۶ دهم مساحت استان اردبیل از نظر خشکسالی در شرایط نرمال قرار دارد و مابقی مناطق استان اردبیل گرفتار کم بارشی است.

محمدی افزود: از ابتدای سال آبی جاری که از مهرماه شروع شده، افزایش ۱.۵ درجه‌ای دمای هوا را به طور متوسط شاهد هستیم و در این مدت افزایش دما مانع بارش‌های مناسب در این استان شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به طور میانگین بارش ثبت شده استان اردبیل در ۸۰ روز اخیر ۴۸ میلیمتر بوده که نسبت به بلند مدت ۳۵ درصد کاهش بارندگی‌ها را شاهد هستیم.

محمدی کمبود منابع آب را در پشت سدها و ذخیره‌گاه‌های مورد نظر یادآور شد و اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در زمستان نیز چنین وضعیتی ادامه پیدا کند اما با عنایت الهی امیدواریم در سه ماه زمستان بخشی از کمبود بارش‌ها جبران شود.

مدیرکل هواشناسی اردبیل بیان کرد: تداوم این وضعیت شرایط نگران‌کننده‌ای را در استان رقم زده و ما قطعا برای بهار و تابستان سال آینده با چالش‌ها و مشکلاتی در حوزه تأمین منابع آب به ویژه کاهش میزان تولید در بخش کشاورزی، باغی و دامی روبه‌رو خواهیم شد

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار