با گذشت ۲۴ ساعت دیگر از افزایش نگران کننده فوتی‌های کرونا تا ۹ نفر در روز در استان اردبیل این تعداد در شبانه‌روز گذشته به ۱۱ نفر رسید.

شهرم حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، ضمن هشدار از وضعیت حاد بیماری کرونا در استان اظهار کرد: وضعیت بیماری کرونا در استان هر روز نگران‌کننده‌تر از دیروز است و این در حالی است که میزان توجه به پروتکل‌های بهداشتی و هشدارهای مراقبتی به حداقل میزان خود در هفته‌های گذشته رسیده است.

وی با اشاره به آخرین آمار این بیماری در استان اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۹۹ بیمار جدید با مراجعه به مراکز درمانی استان تحت بستری و مراقبت قرار گرفتند این در حالی است که تعداد تخت‌های بستری در بیمارستان‌های استان هر روز در حال کاهش است و در صورت عدم کنترل وضعیت موجود با مشکل جدی در رابطه با بستری بیماران جدید مواجه خواهیم بود.

به گفته این مسئول با احتساب تعداد بستری‌های جدید و افراد ترخیصی در حال‌حاضر تعداد کل بستری‌های کرونایی در استان ۶۶۲ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از بهبودی ۹۲ بیمار در اردبیل خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته ۹۲ شهروند اردبیلی با بهبودی نسبی و تشخیص کادر پزشکی و درمان از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند.

حبیب‌زاده همچنین خاطرنشان کرد: بهبودی نسبی تعدادی از شهروندان در طول یک روز نباید این اطمینان خاطر را به مردم بدهد که وضعیت بیماری در استان رو به بهبودی است چرا که ما شاهد بودیم در طول هفته گذشته تا به امروز تعداد مراجعه به مراکز درمانی جهت تشخیص بیماری و بستری تا ۱۰ برابر افزایش یافته و این در حالی است که بیشتر مراجعه‌کنندگان یا ناقل ویروس بودند یا علائم اولیه در آنان تشخیص داده شده است.

وی از وضعیت حاد ۹۱ بیمار دیگر در اردبیل خبر داد و یادآور شد: وضعیت سلامتی ۹۱ بیمار متأسفانه حاد بوده و این تعداد از مبتلایان به کرونا هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه تحت کنترل و درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان استفاده از ماسک و رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی را از هشدارهای جدی علوم پزشکی دانست و گفت: از مردم شریف و فهیم استان تقاضا داریم تا با رعایت شیوه نامه بهداشتی و استفاده مستمر و جدی از ماسک از انتشار و شیوع حداکثری این ویروس در استان جلوگیری کنند.

به گفته حبیب‌زاده هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، خلخال، گرمی و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستان‌های بیله سوار، نیر، نمین، سرعین و کوثر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

انتهای پیام/