ابراهیم قلیزاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ در استان اردبیل بیش از نیم میلیارد تومان منابع مالیاتی دریافت شده که نسبت به وصول ۱۱۳ درصدی مالیات در کشور، استان اردبیل نیز توانسته به سهم ۱۱۲ درصدی در تحقق اهداف مالیاتی و وصول آن دست پیدا کند. وی تصریح […]

ابراهیم قلیزاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ در استان اردبیل بیش از نیم میلیارد تومان منابع مالیاتی دریافت شده که نسبت به وصول ۱۱۳ درصدی مالیات در کشور، استان اردبیل نیز توانسته به سهم ۱۱۲ درصدی در تحقق اهداف مالیاتی و وصول آن دست پیدا کند.

وی تصریح کرد: این وصولی‌ها شامل مالیات بر ارزش افزوده و مالیات عمومی بوده که ما در سال گذشته موفق شدیم به تمام تعهدات مالیاتی خود عمل کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با بیان اینکه در سال‌جاری نیز موضوع تمکین داوطلبانه هدف‌گذاری شده است، گفت: سهم استان اردبیل در بحث وصول مالیات‌ها یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که با در نظر گرفتن ارزش افزوده و پرداختی که شرکت‌های مستقر در استان انجام می‌دهند، امیدواریم ثمره این کار به توسعه استان در بخش‌های زیربنایی و عمرانی منجر شود.

قلیزاده به فعال شدن چهار سامانه توسط امور مالیاتی با هدف بهبود فضای کسب و کار اشاره کرد و افزود: مهمترین این سامانه‌ها نظام مالیاتی الکترونیکی و ستاد ایران است که می‌توانند فعالیت‌های مالیاتی را در حوزه غیرحضوری سر و سامان بدهند.

وی با بیان اینکه در اواخر سال گذشته پایانه‌های فروشگاهی در استان نیز عملیاتی شد، خاطرنشان کرد: در مجموع در سال گذشته ۲۴ هزار مؤدی جدید شناسایی شده و به مجموع مؤدیان استان افزوده شدند.

قلیزاده با بیان اینکه ۴۵ هزار مؤدی در استان پیش از این مالیات خود را پرداخت می‌کردند، ادامه داد: همچنان تلاشمان بر این است تا مؤدیان جدیدی را شناسایی کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل از پاسخ کوتاه مدت به استعلامات در بخش گواهی نقل و انتقالات و همچنین فعال شدن سایر خدمات الکترونیکی خبر داد و اضافه کرد: تمام سعی ما بر این است تا از حضوری شدن مراجعات مردم بکاهیم و در کنار وصول مالیات به شکل داوطلبانه و تمکینی زمینه رضایتمندی مردم را در این بخش فراهم کنیم.

انتهای پیام/

منبع