به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، شامگاه یکشنبه در آئین استقبال از شهدای تازه تفحص شده در فرودگاه اردبیل، شهیدانی که با نثار جان خود عظمت و افتخار آفریده بودند، عزتمندانه به موطن خود بازگشته تا در حلقه وصل یاران شور و عشقی مجدد برپا کنند. مدیرکل بنیاد شهید و امور […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، شامگاه یکشنبه در آئین استقبال از شهدای تازه تفحص شده در فرودگاه اردبیل، شهیدانی که با نثار جان خود عظمت و افتخار آفریده بودند، عزتمندانه به موطن خود بازگشته تا در حلقه وصل یاران شور و عشقی مجدد برپا کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در آئین استقبال از این شهدا تصریح کرد: مردم حسینی، ولایتمدار و شهیدپرور اردبیل با استقبال از این سه شهید والامقام بار دیگر بر تداوم عزتمند راه و مسیر متعالی شهدا تاکید کردند.

داور نوری گفت: این شهدا بعد از ۴۰ سال دوری و فراغ به آغوش سرزمین مادری خود بازگشتند تا بعد از استقبال رهسپار شهرهای مشگین‌شهر، خلخال و اردبیل شوند.

وی افزود: پیکر شهید بسیجی «یوسف اصغری» که در سوم بهمن ماه سال ۶۲ به فیض عظیم شهادت رسیده بود، بعد از ۴۰ سال کشف و از طریق آزمایش دی. ان. ای شناسایی و برای تحویل به خانواده به اردبیل ارسال شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل خاطرنشان کرد: از ۱۰۸ شهید جاویدالاثر استان اردبیل هویت سه شهید از شهرستان‌های اردبیل، خلخال و مشگین‌شهر از طریق آزمایش دی. ان. ای شناسایی شده و از طریق معراج شهدا به استان منتقل شد تا امروز با انتقال به شهرهای اردبیل، مشگین و خلخال، فردا همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) آیین تشییع و خاکسپاری انجام شود.

نوری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: قرار است مراسم شبی با شهدا امروز در این سه شهر برگزار شده و روز سه‌شنبه همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) از ساعت ۱۰ صبح آئین تشییع از مسجد امیرالمؤمنین مشگین‌شهر به شهر قصابه، خلخال به سمت هشجین و اردبیل به سمت روستای سلطان‌آباد برگزار شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل بیان کرد: این شهدای والامقام و کبوتران خونین بال که سالیان سال از دیدگاه مفقود بوده و پدر و مادرشان پیش از این دار فانی را وداع کردند اما اعضای خانواده چشم انتظار آنها بودند که با شناسایی و تحویل پیکر مطهر شهدا شاهد خاکسپاری و تشییع باشکوهی در شهرهای مختلف استان خواهیم بود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر