وزیر اطلاعات گفت:‌ در زمینه امنیت داخلی و مبارزه با تروریسم وزارت اطلاعات حرف اول را با فاصله زیاد می زند و گاهی این مصادره می‌شود و نقش وزارت اطلاعات نفی می‌شود.

به گزارش آذرمغان به نقل از خبرگزاری تسنیم حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در برنامه تیتر امشب ضمن تبریک هفته دولت گفت: همه دولت‌هایی که بعد از انقلاب روی کار آمدند همگی خدمات ارزنده‌ای کرده‌اند و نمی‌توان خدمت هیچ دولتی را نفت و نادیده گرفت ولی شرایط در همه دولت ها یکسان نبوده و متفاوت بوده است. در بعضی دولت‌ها وضعیت دولت‌ها بهتر بوده، فشار تحریم‌ها کمتر بوده است و فروش نفت و صادرات و واردات روند بهتری داشته است، اما در بعضی دولت‌ها روند اینگونه نبوده است و توفیقات کمتری نصیبش می‌شود. بدترین وضعیت در دولت فعلی بوده است که هم فشار تحریم‌ها بی سابقه بوده است و هم درآمد کشور به حداقل ممکن رسیده بوده است.

وی افزود:  الحمدالله این دولت با کار جهادی خدمات بسیار ارزشمندی انجام داده است که با توجه به شرایط حاکم بر کشور باورکردنی نیست.

وزیر اطلاعات درباره نمونه‌های خدماتی که دولت در طول سال‌های گذشته انجام داده است، گفت: پالایش ستاره خلیج فارس و آلومینیوم جنوب و همچنین احداث مسکن‌های مختلف از جمله این خدمات بوده است. مجتمع های معدنی بسیار زیادی در استان‌های یزد و خراسان رضوی فعال شد. راه آهن همدان، رشت، خوی بستان آباد و تبریز نیز انجام شده است. بزرگراه های زیادی از جمله بزرگراه تهران شمال که یک فروزان افتتاح شد. بیمارستان های زیادی در این دولت افتتاح شد که زمینه حماسه آفرینی در مقابل دولت را برای دولت فراهم کرد.

حجت‌الاسلام علوی در ادامه با بیان اینکه بیشترین بی‌مهری‌ها به این دولت انجام شد، گفت:‌ صدها ضربه به تیم تروریستی توسط وزارت  اطلاعات وارد شد اما در مقابل کارها مورد جفا قرار گرفته است. امنیت محصول همه دستگاه‌های امنیتی است اما در زمینه امنیت داخلی و مبارزه با تروریسم وزارت اطلاعات حرف اول را با فاصله زیاد می‌زند و گا هی این مصادره می‌شود و نقش وزارت اطلاعات نفی می‌شود. یا در مسکن گفته می شود دولت آجر روی آجر نگذاشت در حالی که دولت خدمات ارزشمندی در این زمینه انجام داده است.

وی اضافه کرد: اصولا می‌گویند کار را که کرد، آنکه تمام کرد اما درباره این دولت گفته شد کار را که کرد آنکه کلنگ زد. در اصل این است کار را که کرد آنچه تمام کرد چراکه در این دولت بسیاری از پروژه‌های مهر مسکن مهر انجام شد، اما دیدیم که وقتی ۲۰ درصد پروژه پیش رفته بود کار را به نام او می‌زدند و ۸۰ درصد کار را که دولت دیگری انجام داده است نادیده می‌گرفتند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: بغض به دولت باعث شده بسیاری از کارهایی که دولت انجام داده است را به نام پیمانکار تمام کنند و اینها باعث می‌شود که فضا در ارزیابی کارهای دولت برای عامه مردم مشکل شود.بیشترین هجمه‌ها به دولت از داخل نظام صورت گرفت و اگر نبود حمایت‌های رهبری این دولت چندین بار به زمین زده می‌شد اما مقام معظم رهبری چندین بار از دولت حمایت کردند از جمله در موضوع  بنزین.

وی تصریح کرد: هیچ دوره ای به این اندازه به وزیر اطلاعات و وزارت اطلاعات هجمه نشده است. ۲۰ درصد از هجمه ها از خارج است اما بقیه از سوی افرادی است که خود را در چارچوب نظام می دانند.

به گزارش تسنیم، علوی با اشاره به دستگیری برخی به ظن دست داشتن در ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان تصریح کرد: در این پرونده بررسی بسیار دقیقی انجام شد، مشخص شد که این ها عاملان ترور نبودند و شرعاً گفتیم که مجاز نیست اینها را نگهداریم، آزادشان کردیم، عذرخواهی کردیم و خسارت مالی پرداخت شد و این کار در تمامی سرویس‌های امنیتی بی‌سابقه است.

وی ادامه داد: مردم شاهد بودند که وزارت اطلاعات برای هیچکس در دانشگاه‌ها، اساتید و دانشجوها در حوزه ها و طلاب مزاحمتی نداشته است و آرامش خوبی حاکم بوده است، مزاحمتی برای رسانه‌ها نداشتیم و تعامل سازنده با رسانه‌ها در فضای مجازی و اینترنتی داشتیم.

انتهای پیام/