مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با ورود سامانه جدید بارشی به استان از روز پنجشنبه ضمن کاهش دما و وزش باد تند شاهد بارش باران در اردبیل نیز خواهیم بود.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، طی امروز و فردا شرایط جوی پایدار بوده و آسمان استان صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهرها همراه با وزش باد ملایم تا متوسط خواهد بود.

وی از ورود سامانه جدید ناپایدار به استان اردبیل خبر داد و افزود: از روز پنجشنبه ضمن وزش بادهای تند جنوبی به تدریج آسمان استان ابری شده و هوای ناپایدار در استان حاکم خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری با تقویت سامانه کم فشار در روی دریای خزر، سرعت وزش باد در سطح استان تند تا شدید پیش بینی می‌شود.

محمدی اوج شدت سرعت وزش باد را عصر پنجشنبه تا قبل از ظهر جمعه اعلام کرد و گفت: با فعالیت این سامانه از عصر پنجشنبه تا دوشنبه هفته آینده در مناطقی از استان شاهد بارش متناوب باران (غالباً رگبار پراکنده باران) خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه احتمال بارش برف در ارتفاعات وجود دارد بیان کرد: از روز شنبه هفته آینده با شمالی شدن جریانات دمای هوا کاهش یافته و بارش در مناطق کوهستانی و ارتفاعات به صورت برف نیز انتظار می‌رود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل به کمینه و بیشینه دمای ثبت شده در ۲۴ ساعت گذشته نیز اشاره کرد و گفت: گرم‌ترین نقطه در استان مربوط به شهرستان بیله سوار با دمای ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر و سردترین نقطه در فرودگاه اردبیل با دمای ۴ درجه سانتی گراد زیر صفر به ثبت رسید.

انتهای پیام/