به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از رویترز، وزرای خارجه آمریکا و فرانسه در ارتباط با رفع تحریم‌های ایران و همچنین تنش‌ها در اوکراین به صورت تلفنی گفتگو کردند. در این ارتباط نیز، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در حساب کاربری خود در توئیتر با تائید خبر گفتگو با همتای آمریکایی خود، […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از رویترز، وزرای خارجه آمریکا و فرانسه در ارتباط با رفع تحریم‌های ایران و همچنین تنش‌ها در اوکراین به صورت تلفنی گفتگو کردند.

در این ارتباط نیز، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در حساب کاربری خود در توئیتر با تائید خبر گفتگو با همتای آمریکایی خود، نوشت: آ امروز عصر با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود درباره وضعیت اوکراین، پرونده هسته‌ای ایران همزمان با نزدیک شدن به از سرگیری مذاکرات احیای برجام گفت‌وگو کردم.

این گفتگو همزمان با آن صورت گرفته است که «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین بر مواضع قاطع مقامات ایران در خصوص مذاکرات آتی با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه تهران صحه گذاشت.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در پیامی توییتری در واکنش به توییت حسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه ایران که گفته بود «اگر طرف‌ها در مذاکرات وین جدی باشند، دستیابی به توافق ممکن است.»، نوشت: روسیه نیز با درک مشابهی در این باره دارد.

وی در پیام دیگری در پاسخ به توییت علی باقری‌کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که اعلام کرده بود، «لغو تحریم‌های ایران در سفر اروپایی مورد تأکید قرار گرفت» نیز تصریح کرد: طبیعی است که لغو تحریم‌ها برای ایران (در مذاکرات وین) اولویت داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع